Część II. Dyrektor ubiegający się o stopień nauczyciela dyplomowanego do wniosku awansowego dołącza również opisy i analizy. Bardzo ważne jest prawidłowe zakwalifikowanie zadań w dokumentacji
W poprzednim odcinku przedstawiłam przykładowe zadania dotyczące § 8 ust. 3 pkt 1 (GN nr 9-10 z 3-10 marca br.). Teraz czas na dokończenie ściągawki, która pomoże przyporządkować zadania.
- 8 ust. 3 pkt 2. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli.
>> Prowadzenie szkoleń w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego (posiedzenia rady pedagogicznej, zespołów przedmiotowych, samokształceniowych, wychowawczych) w ramach realizacji planu WDN.
>> Pełnienie funkcji przewodniczącego WDN i opracowanie planów działalności w ramach WDN.
>> Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji koleżeńskich dla nauczycieli.
>> Aktywne uczestniczenie w pracach zespołów przedmiotowych, wychowawczych, dydaktycznych itp.
>> Prowadzenie zajęć z nauczycielami w ramach kursów doskonalących lub kwalifikacyjnych, warsztatów metodycznych itp.
>> Prowadzenie szkoleń z zastosowania technologii informatycznej i komputerowej.
>> Pełnienie obowiązków opiekuna stażu.
>> Publikowanie własnych opracowań w książkach, czasopismach, biuletynach, na stronach portali edukacyjnych, szkolnych i własnych stronach WWW itp.
>> Udostępnienie innym nauczycielom własnych opracowań: scenariuszy zajęć, testów, kart pracy, scenariuszy imprez i uroczystości szkolnych oraz innych materiałów (np. referatów, zestawów ćwiczeń).
>> Pomoc przy organizacji wymiany międzynarodowej, lekcje tematyczne w językach obcych dla uczestników wymiany.
>> Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów (działania interdyscyplinarne), np. wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości szkolnych, konkursów interdyscyplinarnych, szkoleń itp.
(…)
Beata Rechnio-Kołodziej
Ekspert z listy MEN
Cały tekst – Głos Nauczycielski nr 11-12 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 11-12/2021:
- Pełnym głosem. Bijemy brawo nauczycielom
- Felieton. Nauczycielu, jaki masz głos?
- Zdaniem rządu nauczyciele zostali zaszczepieni. Kiedy ruszą szczepienia obsługi?
- Pandemia znów zaskoczyła polityków. Szkoły ograniczają działalność stacjonarną
- Kolejna pseudoreforma za wszelką cenę. Nawet kosztem dzieci z niepełnosprawnościami
- MEiN oferuje uczniom pomoc. Statystycznie – godzinę wsparcia dla co 50. dziecka
- Mamy już zgodę Rady Miasta Kraków, żeby skwer w centrum przyjął nazwę Tajnej Organizacji Nauczycielskiej
- Szokujące okoliczności morderstwa francuskiego nauczyciela
- Sytuacja jest niebezpieczna: prognozy mówią o 45 tys. zakażonych dziennie. Zanosi się na całkowity lockdown
- Mija 100 lat od uchwalenia konstytucji marcowej. „Radość tę podziela nauczyciel polski”
- Czytam ministerialny projekt i na wiele pytań nie mogę znaleźć odpowiedzi
- Felieton. Pogorszenie zdrowia nauczycieli
- Felieton. Motywacja wewnętrzna
- Pszczyńskie Forum Nauki. Chcemy zachęcić wszystkich do zainteresowania nauką na nowo
- Raport KAI: „Polska młodzież w ostatnim dziesięcioleciu doświadcza przyspieszonej sekularyzacji”
- Mówimy o groźbie likwidacji naszych placówek, bo taki może być skutek realizacji pomysłu MEiN
- Debata z udziałem dyrektorów, nauczycieli, wychowawców i rodziców
- Głos w debacie ZNP ,,Edukacja dla wszystkich – nauczanie włączające”
- Toruń. Ośmioletnia dziewczynka uratowała życie pracownikowi swojej szkoły
- Trzecią falę pandemii można było przewidzieć
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (5)
- Radykalizacja zachowań i poglądów. Jak pandemia sprzyja radykalizacji młodzieży?
- Debata Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę: Rok w pandemii z perspektywy zdrowia psychicznego najmłodszych
- Felieton. Czasami to bardzo smutna praca…
- Baśniowa przygoda i zdalne nauczanie. Spotkanie z baśnią w Karolewie
- Casus. Orzekanie dyscyplinarne
- Pytania do eksperta. Wymiar urlopu