Awans zawodowy. Dyrektor na awansowej ścieżce


Część II. Dyrektor ubiegający się o stopień nauczyciela dyplomowanego do wniosku awansowego dołącza również opisy i analizy. Bardzo ważne jest prawidłowe zakwalifikowanie zadań w dokumentacji

W poprzednim odcinku przedstawiłam przykładowe zadania dotyczące § 8 ust. 3 pkt 1 (GN nr 9-10 z 3-10 marca br.). Teraz czas na dokończenie ściągawki, która pomoże przyporządkować zadania.

 

  • 8 ust. 3 pkt 2. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli.

>> Prowadzenie szkoleń w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego (posiedzenia rady pedagogicznej, zespołów przedmiotowych, samokształceniowych, wychowawczych) w ramach realizacji planu WDN.

>> Pełnienie funkcji przewodniczącego WDN i opracowanie planów działalności w ramach WDN.

>> Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji koleżeńskich dla nauczycieli.

>> Aktywne uczestniczenie w pracach zespołów przedmiotowych, wychowawczych, dydaktycznych itp.

>> Prowadzenie zajęć z nauczycielami w ramach kursów doskonalących lub kwalifikacyjnych, warsztatów metodycznych itp.

>> Prowadzenie szkoleń z zastosowania technologii informatycznej i komputerowej.

>> Pełnienie obowiązków opiekuna stażu.

>> Publikowanie własnych opracowań w książkach, czasopismach, biuletynach, na stronach portali edukacyjnych, szkolnych i własnych stronach WWW itp.

>> Udostępnienie innym nauczycielom własnych opracowań: scenariuszy zajęć, testów, kart pracy, scenariuszy imprez i uroczystości szkolnych oraz innych materiałów (np. referatów, zestawów ćwiczeń).

>> Pomoc przy organizacji wymiany międzynarodowej, lekcje tematyczne w językach obcych dla uczestników wymiany.

>> Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów (działania interdyscyplinarne), np. wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości szkolnych, konkursów interdyscyplinarnych, szkoleń itp.



(…)

 

Beata Rechnio-Kołodziej

Ekspert z listy MEN

 

Cały tekst – Głos Nauczycielski nr 11-12 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 11-12/2021: