Martyna Góralska, uczennica II klasy, kiedy w sytuacji zagrożenia liczyła się każda minuta, zachowała zimną krew i wezwała pomoc do nieprzytomnego człowieka. W szkole Martyny wszyscy są z niej dumni
To był bardzo słoneczny czwartek 25 lutego br. W Szkole Podstawowej nr 23 przy ul. Osikowej w Toruniu dzień jak co dzień: zajęcia w oddziałach przedszkolnych, lekcje w klasach I-III, obiad w stołówce i zabawy w świetlicy. Nic nie zapowiadało, że wydarzy się coś niezwykłego. Martyna Góralska z II a też nie przeczuwała, jak wyjątkowy scenariusz napisało dla niej życie. Jak inne dzieci w przerwie krążyła po budynku szkoły i zawędrowała na najniższą, piwniczną kondygnację. Tam zobaczyła leżącego na podłodze mężczyznę. Rozpoznała w nim pana ze szkolnej obsługi i zrozumiała, że dzieje się coś bardzo złego.
– Wychodziłam z szatni i nagle zobaczyłam, jak pan, który pracuje tam na dole, nie może się podnieść. Od razu pobiegłam po kogoś dorosłego, żeby mu pomógł – opowiada Martyna. – Nie przestraszyłam się. Pomyślałam, że szybko trzeba kogoś zawołać. Ten pan jest bardzo miły, ja go bardzo, bardzo lubię i zrobiło mi się go strasznie żal. Zawołałam panią sekretarkę, która właśnie przechodziła holem, a potem pobiegłam po panią pielęgniarkę.
(…)
Justyna Wojciechowska-Narloch
Cały tekst – Głos Nauczycielski nr 11-12 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 11-12/2021:
- Pełnym głosem. Bijemy brawo nauczycielom
- Felieton. Nauczycielu, jaki masz głos?
- Zdaniem rządu nauczyciele zostali zaszczepieni. Kiedy ruszą szczepienia obsługi?
- Pandemia znów zaskoczyła polityków. Szkoły ograniczają działalność stacjonarną
- Kolejna pseudoreforma za wszelką cenę. Nawet kosztem dzieci z niepełnosprawnościami
- MEiN oferuje uczniom pomoc. Statystycznie – godzinę wsparcia dla co 50. dziecka
- Mamy już zgodę Rady Miasta Kraków, żeby skwer w centrum przyjął nazwę Tajnej Organizacji Nauczycielskiej
- Szokujące okoliczności morderstwa francuskiego nauczyciela
- Sytuacja jest niebezpieczna: prognozy mówią o 45 tys. zakażonych dziennie. Zanosi się na całkowity lockdown
- Mija 100 lat od uchwalenia konstytucji marcowej. „Radość tę podziela nauczyciel polski”
- Czytam ministerialny projekt i na wiele pytań nie mogę znaleźć odpowiedzi
- Felieton. Pogorszenie zdrowia nauczycieli
- Felieton. Motywacja wewnętrzna
- Pszczyńskie Forum Nauki. Chcemy zachęcić wszystkich do zainteresowania nauką na nowo
- Raport KAI: „Polska młodzież w ostatnim dziesięcioleciu doświadcza przyspieszonej sekularyzacji”
- Mówimy o groźbie likwidacji naszych placówek, bo taki może być skutek realizacji pomysłu MEiN
- Debata z udziałem dyrektorów, nauczycieli, wychowawców i rodziców
- Głos w debacie ZNP ,,Edukacja dla wszystkich – nauczanie włączające”
- Trzecią falę pandemii można było przewidzieć
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (5)
- Radykalizacja zachowań i poglądów. Jak pandemia sprzyja radykalizacji młodzieży?
- Debata Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę: Rok w pandemii z perspektywy zdrowia psychicznego najmłodszych
- Felieton. Czasami to bardzo smutna praca…
- Awans zawodowy. Dyrektor na awansowej ścieżce
- Baśniowa przygoda i zdalne nauczanie. Spotkanie z baśnią w Karolewie
- Casus. Orzekanie dyscyplinarne
- Pytania do eksperta. Wymiar urlopu