Debata Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę: Rok w pandemii z perspektywy zdrowia psychicznego najmłodszych


Jak pomóc dzieciom w czasie lockdownu i przedłużającej się nauki zdalnej? Jak powinien wyglądać system wsparcia w czasie pandemii i przez kilka lat po niej? Co czeka dzieci w postcovidowej rzeczywistości?

O tym dyskutowali psychiatrzy, psycholodzy i eksperci związani z oświatą podczas debaty „Konsekwencje pandemii COVID-19 dla zdrowia psychicznego oraz edukacji dzieci i młodzieży w Polsce”, zorganizowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Co wynika z debaty? Samotność, lęk i niechęć części dzieci i młodzieży do powrotu do szkoły stacjonarnej, nieprzygotowanie polskiego szkolnictwa do pracy z uczniami w czasie i po pandemii oraz kilkukrotnie zwiększone zapotrzebowanie na pomoc psychiatryczną i psychologiczną – to tylko niektóre wnioski przedstawione przez ekspertów.



(…)

 

Jarosław Karpiński

 

Cały tekst – Głos Nauczycielski nr 11-12 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 11-12/2021: