Głos w debacie ZNP ,,Edukacja dla wszystkich – nauczanie włączające”


Ta rewolucyjna zmiana wydaje się wyważać otwarte drzwi w edukacji niepełnosprawnych intelektualnie dzieci. Zamiast usprawniać, dofinansowywać obecny system proponowany jest jego demontaż

Jestem pedagogiem specjalnym od wielu lat, pracuję w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie. Ośrodek zabezpiecza potrzeby edukacyjne od wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, przez szkołę podstawową specjalną, do opieki całodobowej sprawowanej nad uczniami – wychowankami naszego ośrodka oraz uczniami zasadniczej szkoły zawodowej i szkoły przysposabiającej do życia.

Przez pierwsze cztery lata swojej pracy zawodowej pracowałam w szkolnictwie ogólnodostępnym, gdzie w ramach integracji w klasach funkcjonowały pojedyncze dzieci niepełnosprawne intelektualnie.



(…)

 

Alina Czerwińska

nauczyciel w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Nowym Sączu

Publikowany tekst jest głosem w dyskusji zorganizowanej przez Zarząd Okręgu Małopolskiego ZNP

 

Cały tekst – Głos Nauczycielski nr 11-12 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 11-12/2021: