Na pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla prawie 5 mln uczniów MEiN znalazło zaledwie 15 mln zł do końca grudnia br. To drugi filar ministerialnego programu wsparcia uczniów po roku pandemii
Minister edukacji Przemysław Czarnek zamierza uruchomić cztery projekty wspierające uczniów po ponad roku kształcenia w formie zdalnej. Na czteroczęściowy program MEiN zamierza wydać w 2021 r. w sumie 230 mln zł.
Pierwszym filarem programu są dodatkowe zajęcia z wychowania fizycznego (patrz – ramka). A drugim – właśnie program dotyczący pomocy psychologiczno-pedagogicznej (pozostałe filary to profilaktyka wad wzroku oraz pomoc w uzupełnieniu wiedzy – dodatkowe zajęcia od następnego roku szkolnego). Obejmuje on trzy etapy. W pierwszym przeprowadzona zostanie diagnoza problemów uczniów na próbie 1,2 tys. szkół. Drugi to opracowanie modelu wsparcia połączone ze szkoleniami nauczycieli, a także konsultacjami dla rodziców. Trzeci etap to specjalistyczna pomoc dla uczniów.
(…)
Piotr Skura
Cały tekst – Głos Nauczycielski nr 11-12 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 11-12/2021:
- Pełnym głosem. Bijemy brawo nauczycielom
- Felieton. Nauczycielu, jaki masz głos?
- Zdaniem rządu nauczyciele zostali zaszczepieni. Kiedy ruszą szczepienia obsługi?
- Pandemia znów zaskoczyła polityków. Szkoły ograniczają działalność stacjonarną
- Kolejna pseudoreforma za wszelką cenę. Nawet kosztem dzieci z niepełnosprawnościami
- Mamy już zgodę Rady Miasta Kraków, żeby skwer w centrum przyjął nazwę Tajnej Organizacji Nauczycielskiej
- Szokujące okoliczności morderstwa francuskiego nauczyciela
- Sytuacja jest niebezpieczna: prognozy mówią o 45 tys. zakażonych dziennie. Zanosi się na całkowity lockdown
- Mija 100 lat od uchwalenia konstytucji marcowej. „Radość tę podziela nauczyciel polski”
- Czytam ministerialny projekt i na wiele pytań nie mogę znaleźć odpowiedzi
- Felieton. Pogorszenie zdrowia nauczycieli
- Felieton. Motywacja wewnętrzna
- Pszczyńskie Forum Nauki. Chcemy zachęcić wszystkich do zainteresowania nauką na nowo
- Raport KAI: „Polska młodzież w ostatnim dziesięcioleciu doświadcza przyspieszonej sekularyzacji”
- Mówimy o groźbie likwidacji naszych placówek, bo taki może być skutek realizacji pomysłu MEiN
- Debata z udziałem dyrektorów, nauczycieli, wychowawców i rodziców
- Głos w debacie ZNP ,,Edukacja dla wszystkich – nauczanie włączające”
- Toruń. Ośmioletnia dziewczynka uratowała życie pracownikowi swojej szkoły
- Trzecią falę pandemii można było przewidzieć
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (5)
- Radykalizacja zachowań i poglądów. Jak pandemia sprzyja radykalizacji młodzieży?
- Debata Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę: Rok w pandemii z perspektywy zdrowia psychicznego najmłodszych
- Felieton. Czasami to bardzo smutna praca…
- Awans zawodowy. Dyrektor na awansowej ścieżce
- Baśniowa przygoda i zdalne nauczanie. Spotkanie z baśnią w Karolewie
- Casus. Orzekanie dyscyplinarne
- Pytania do eksperta. Wymiar urlopu