Felieton. Czasami to bardzo smutna praca…


W mediach dużo mówi się o problemach, z jakimi muszą mierzyć się dzieci podczas zdalnego nauczania. Rzeczywiście, ich skala jest ogromna, trudno nawet powiedzieć jak bardzo.

Niestety, zmaganie się z tymi problemami już nie stanowi sprawy mediów, którym – w moim mniemaniu – chodzi tylko o klikalność kolejnych artykułów poświęconych temu zagadnieniu. To właśnie dzieci, rodzice i nauczyciele muszą stawiać czoło tym wyzwaniom. Na nieszczęście w Polsce nie ma do tego odpowiedniej infrastruktury. Mówienie o tym, że nauczyciele, specjaliści i pedagodzy powinni diagnozować depresję u dzieci, stanowi głupstwo. Nawet poradnie pedagogiczno-psychologiczne nie zajmują się taką działalnością, do tego potrzeba odpowiedniej infrastruktury.



(…)

 

Dariusz Żółtowski

Nauczyciel języka polskiego

 

 

Cały tekst – Głos Nauczycielski nr 11-12 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 11-12/2021: