Miało być luzowanie obostrzeń i otwieranie szkół, a jest coś odwrotnego. Od 15 marca br. do 28 marca br. uczniowie klas I-III z czterech województw uczą się w trybie hybrydowym, uczniowie starsi zaś w trybie zdalnym
Edukację w trybie hybrydowym od poniedziałku 15 marca br. na terenie 1/4 Polski ogłosił dziesięć dni wcześniej nie szef MEiN Przemysław Czarnek, ale minister zdrowia Adam Niedzielski. Przejście na tryb hybrydowy dotyczy (w momencie oddawania do druku tego wydania Głosu) czterech województw: lubuskiego, mazowieckiego, pomorskiego i warmińsko-mazurskiego.
Do tej pory województwo warmińsko-mazurskie było jedyne w Polsce, gdzie uczniowie klas I-III kształcili się w trybie zdalnym. To efekt wyjątkowo wysokich wskaźników epidemicznych – rekordowej w Polsce liczbie nowych przypadków COVID-19. Kiepskie wiadomości płynęły jednak także z innych województw, przede wszystkim z Pomorza. Dlatego to właśnie w tych dwóch regionach początkowo zaordynowano dodatkowe obostrzenia sanitarne, w tym edukację hybrydową. Zanim zapowiedzi Ministerstwa Zdrowia weszły w życie, trzeba było je zmodyfikować. Ostatecznie, po kilku dniach, zapadła decyzja, że do Pomorza oraz Warmii i Mazur dołączą dwa kolejne województwa – mazowieckie i lubuskie.
(…)
Piotr Skura
Cały tekst – Głos Nauczycielski nr 11-12 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 11-12/2021:
- Pełnym głosem. Bijemy brawo nauczycielom
- Felieton. Nauczycielu, jaki masz głos?
- Zdaniem rządu nauczyciele zostali zaszczepieni. Kiedy ruszą szczepienia obsługi?
- Kolejna pseudoreforma za wszelką cenę. Nawet kosztem dzieci z niepełnosprawnościami
- MEiN oferuje uczniom pomoc. Statystycznie – godzinę wsparcia dla co 50. dziecka
- Mamy już zgodę Rady Miasta Kraków, żeby skwer w centrum przyjął nazwę Tajnej Organizacji Nauczycielskiej
- Szokujące okoliczności morderstwa francuskiego nauczyciela
- Sytuacja jest niebezpieczna: prognozy mówią o 45 tys. zakażonych dziennie. Zanosi się na całkowity lockdown
- Mija 100 lat od uchwalenia konstytucji marcowej. „Radość tę podziela nauczyciel polski”
- Czytam ministerialny projekt i na wiele pytań nie mogę znaleźć odpowiedzi
- Felieton. Pogorszenie zdrowia nauczycieli
- Felieton. Motywacja wewnętrzna
- Pszczyńskie Forum Nauki. Chcemy zachęcić wszystkich do zainteresowania nauką na nowo
- Raport KAI: „Polska młodzież w ostatnim dziesięcioleciu doświadcza przyspieszonej sekularyzacji”
- Mówimy o groźbie likwidacji naszych placówek, bo taki może być skutek realizacji pomysłu MEiN
- Debata z udziałem dyrektorów, nauczycieli, wychowawców i rodziców
- Głos w debacie ZNP ,,Edukacja dla wszystkich – nauczanie włączające”
- Toruń. Ośmioletnia dziewczynka uratowała życie pracownikowi swojej szkoły
- Trzecią falę pandemii można było przewidzieć
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (5)
- Radykalizacja zachowań i poglądów. Jak pandemia sprzyja radykalizacji młodzieży?
- Debata Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę: Rok w pandemii z perspektywy zdrowia psychicznego najmłodszych
- Felieton. Czasami to bardzo smutna praca…
- Awans zawodowy. Dyrektor na awansowej ścieżce
- Baśniowa przygoda i zdalne nauczanie. Spotkanie z baśnią w Karolewie
- Casus. Orzekanie dyscyplinarne
- Pytania do eksperta. Wymiar urlopu