Koleżanki i Koledzy! Drodzy Uczniowie i Rodzice!
Po wielu miesiącach od ostatnich zajęć w salach lekcyjnych – wracamy do szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.
Rozpoczynamy nowy rok szkolny. Wyjątkowy, bo w okresie zagrożenia epidemicznego wywołanego koronawirusem. Dlatego Związek Nauczycielstwa Polskiego przygotował propozycje konkretnych działań zwiększających bezpieczeństwo w szkołach i placówkach. Propozycje te przedstawiliśmy premierowi, wyrażając nadzieję, że ochrona zdrowia oraz bezpieczeństwo w szkołach i placówkach oświatowych zostaną potraktowane priorytetowo przez rząd. Oczekujemy m.in.:
>> zwiększenia nakładów finansowych na oświatę ze względu na rosnące koszty utrzymania szkół i placówek w okresie zagrożenia epidemicznego;
>> doposażenia szkół i placówek w środki czystości i dezynfekcji niezbędne w czasie obowiązywania reżimu sanitarnego;
>> wyposażenia pracowników oświaty w sprzęt ochrony osobistej (maseczki z filtrem, przyłbice, przesłony z pleksi w miejscu pracy pracowników powyżej 60. roku życia lub z istotnymi problemami zdrowotnymi);
>> bezpłatnych szczepień na grypę dla pracowników oświaty;
>> przeprowadzenia badań przesiewowych nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami, dostępności do bezpłatnych testów dla pracowników oświaty,
>> zmniejszenia liczebności klas.
Wszyscy cieszymy się z powrotu do stacjonarnych zajęć, bo po doświadczeniach związanych ze zdalnym kształceniem wiemy, jak ważne są relacje i bezpośredni kontakt uczeń – nauczyciel.
Uczniom i ich rodzinom,
Nauczycielom oraz Pracownikom oświaty
życzę zdrowia i zajęć w tradycyjnej – stacjonarnej – formie.
Niech ten nowy rok szkolny 2020/2021 będzie przede wszystkim bezpieczny!
Sławomir Broniarz
Prezes ZNP
Nasza Tablica w GN nr 37-38/2020 – wyjmij wkładkę z Głosu i wywieś na tablicy związkowej
Pozostałe artykuły w numerze 37-38/2020:
- Mamy nowy rok szkolny – rok, jakiego jeszcze nie było
- Podwyżka „zasadniczego”. Dali, ile musieli, i ani złotówki więcej. A potem zamrożą
- Wszyscy jesteśmy pionierami. Wspólnie tworzymy od podstaw stacjonarny model szkoły w czasach epidemii
- Czas samostanowienia. Najważniejsze jest to, żeby nauczyciele nie wyrzekli się prawa do bycia sobą
- 1 września przed pomnikiem TON w Warszawie – apel pamięci bohaterów II wojny światowej i tajnego nauczania
- Epidemiolog: Otwieranie szkół należało rozpocząć od testów na koronawirusa
- Świat: Nowy rok szkolny w cieniu pandemii koronawirusa. Jak to robią inni?
- Starosta kłobucki: Nie wierzyłem i nadal nie wierzę w ogólne statystyki dotyczące koronawirusa
- Felieton. Tęcza w przecenie
- Dyrektor na kwarantannie: szkoła mogłaby pracować, gdyby nas przetestowano
- Wałcz. 75. rocznica repolonizacji i powstania struktur ZNP na Pomorzu Zachodnim
- Felieton. Dyrektor i Księga Rekordów Guinnessa
- Dyrektor z Poznania: Zalecamy uczniom noszenie maseczek również na lekcjach
- Zadbaj o dziecięcy mózg – akcja społeczna FDDS
- Rozpoczęła się II edycja ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Eko-Szkoła”
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (18) Tajemnice różnorodności
- Poradnik. Awans zawodowy. Jak zostać kontraktowym?
- Opinie. Polska 2020 – rozdroże czy bezdroże?
- Poradnik. Awans zawodowy. Nauczyciele pytają – ekspert odpowiada
- Felieton. Wielki powrót albo jeszcze większe obawy
- Bliżej prawa. Casus. Awans z mocy prawa
- Bliżej prawa. Mianowanie – akt nobilitujący
- Bliżej prawa. Twoja pensja – co warto wiedzieć?