Pandemia nie zakończy się ani za tydzień, ani za miesiąc, może nawet za rok będziemy jeszcze funkcjonować w podobnej sytuacji. Co możemy zrobić, by stworzyć naszym uczniom chociaż namiastkę normalności?
Po raz pierwszy w reżimie sanitarnym i po tak długiej przerwie wróciliśmy do stacjonarnego trybu nauczania.
Wróciliśmy pełni obaw o zdrowie uczniów, nauczycieli i naszych rodzin. Ze świadomością jednak, że tradycyjny, stacjonarny model nauczania jest nam wszystkim niezbędny ponieważ dzieci potrzebują kontaktów rówieśniczych, uczenia się przez doświadczenie i spotkanie z realnym człowiekiem.
Edukacja zdalna nie we wszystkich obszarach i nie w każdej szkole zdała egzamin. Rodzice, uczniowie, ale i nauczyciele liczą na to, że na stałe wrócimy do szkół i że mimo wielu obostrzeń, zakazów, nakazów i trudnej atmosfery wywołanej cyklicznym wzrostem zachorowań przed nami dobry, efektywny i – co najważniejsze – zdrowy rok szkolny.
Czy jesteśmy gotowi na ten nigdy jeszcze niewdrażany eksperyment?
Z pewnością nie, ale czy w najbliższym czasie będzie szansa na zmianę tej sytuacji?
Pandemia nie zakończy się ani za tydzień, ani za miesiąc, może nawet za rok będziemy jeszcze w podobnej sytuacji funkcjonować. Nie ma idealnych rozwiązań i procedur. Co możemy zrobić my, nauczyciele, by stworzyć naszym uczniom chociaż namiastkę normalności?
Po pierwsze, poczucie bezpieczeństwa!
(…)
Cały artykuł – tylko w Głosie (nr 37-38, e-wydanie)
Zyta Czechowska
Nauczyciel Roku 2019
Pozostałe artykuły w numerze 37-38/2020:
- Mamy nowy rok szkolny – rok, jakiego jeszcze nie było
- Podwyżka „zasadniczego”. Dali, ile musieli, i ani złotówki więcej. A potem zamrożą
- Czas samostanowienia. Najważniejsze jest to, żeby nauczyciele nie wyrzekli się prawa do bycia sobą
- 1 września przed pomnikiem TON w Warszawie – apel pamięci bohaterów II wojny światowej i tajnego nauczania
- Epidemiolog: Otwieranie szkół należało rozpocząć od testów na koronawirusa
- Świat: Nowy rok szkolny w cieniu pandemii koronawirusa. Jak to robią inni?
- Starosta kłobucki: Nie wierzyłem i nadal nie wierzę w ogólne statystyki dotyczące koronawirusa
- Felieton. Tęcza w przecenie
- Nasza Tablica. List Prezesa ZNP z okazji rozpoczęcia roku szkolnego 2020/2021
- Dyrektor na kwarantannie: szkoła mogłaby pracować, gdyby nas przetestowano
- Wałcz. 75. rocznica repolonizacji i powstania struktur ZNP na Pomorzu Zachodnim
- Felieton. Dyrektor i Księga Rekordów Guinnessa
- Dyrektor z Poznania: Zalecamy uczniom noszenie maseczek również na lekcjach
- Zadbaj o dziecięcy mózg – akcja społeczna FDDS
- Rozpoczęła się II edycja ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Eko-Szkoła”
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (18) Tajemnice różnorodności
- Poradnik. Awans zawodowy. Jak zostać kontraktowym?
- Opinie. Polska 2020 – rozdroże czy bezdroże?
- Poradnik. Awans zawodowy. Nauczyciele pytają – ekspert odpowiada
- Felieton. Wielki powrót albo jeszcze większe obawy
- Bliżej prawa. Casus. Awans z mocy prawa
- Bliżej prawa. Mianowanie – akt nobilitujący
- Bliżej prawa. Twoja pensja – co warto wiedzieć?