Projekt edukacyjny „Eko-Szkoła” powstał w celu stworzenia sieci szkół i placówek oświatowych, które poprzez współpracę będą dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia
Środowisko przyrodnicze, w którym żyje człowiek, jest naszym naturalnym miejscem na Ziemi. Jesteśmy częścią przyrody.
Nasze życie i zdrowie zależy od warunków panujących w środowisku. A jak jest? Niestety, źle! Zanieczyszczona jest woda, powietrze i gleba, piętrzą się góry odpadów. Efekt cieplarniany, smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze to już nasza codzienność, słyszymy o tym w telewizji, w radiu, czytamy w gazetach i internecie. A przecież środowisko, które jest zanieczyszczone, ma negatywny wpływ na życie wszystkich istot żywych, na nasze zdrowie. Przebywanie w zanieczyszczonym środowisku przyczynia się do zwiększenia występowania chorób układu oddechowego, zaburzeń układu krążenia, bezsenności, bólów głowy, złego samopoczucia, chorób oczu, reakcji alergicznych i wielu innych.
Co zrobić? Od czego zacząć, żeby było lepiej? Trzeba zacząć od „sprzątania” swojego podwórka. Do zatrzymania istniejącego trendu, coraz większej i szybszej degradacji środowiska potrzebne są głębokie zmiany w świadomości każdego człowieka. Ważne jest edukowanie od najmłodszych lat, uświadamianie każdemu, że jego odpowiedzialne działania mogą przyczynić się do zmniejszenia degradacji środowiska. Myśląc o przyszłych pokoleniach i o tym, żeby miały szanse żyć w czystym środowisku, ważne jest zaszczepienie w każdym człowieku zachowań proekologicznych.
Zróbmy coś razem dla naszej planety.
(…)
Cały artykuł – tylko w Głosie (nr 37-38, e-wydanie)
Joanna Gadomska
nauczycielka biologii, autorka projektu „Eko-Szkoła”, Nominowana do tytułu Nauczyciel Roku 2018
Pozostałe artykuły w numerze 37-38/2020:
- Mamy nowy rok szkolny – rok, jakiego jeszcze nie było
- Podwyżka „zasadniczego”. Dali, ile musieli, i ani złotówki więcej. A potem zamrożą
- Wszyscy jesteśmy pionierami. Wspólnie tworzymy od podstaw stacjonarny model szkoły w czasach epidemii
- Czas samostanowienia. Najważniejsze jest to, żeby nauczyciele nie wyrzekli się prawa do bycia sobą
- 1 września przed pomnikiem TON w Warszawie – apel pamięci bohaterów II wojny światowej i tajnego nauczania
- Epidemiolog: Otwieranie szkół należało rozpocząć od testów na koronawirusa
- Świat: Nowy rok szkolny w cieniu pandemii koronawirusa. Jak to robią inni?
- Starosta kłobucki: Nie wierzyłem i nadal nie wierzę w ogólne statystyki dotyczące koronawirusa
- Felieton. Tęcza w przecenie
- Nasza Tablica. List Prezesa ZNP z okazji rozpoczęcia roku szkolnego 2020/2021
- Dyrektor na kwarantannie: szkoła mogłaby pracować, gdyby nas przetestowano
- Wałcz. 75. rocznica repolonizacji i powstania struktur ZNP na Pomorzu Zachodnim
- Felieton. Dyrektor i Księga Rekordów Guinnessa
- Dyrektor z Poznania: Zalecamy uczniom noszenie maseczek również na lekcjach
- Zadbaj o dziecięcy mózg – akcja społeczna FDDS
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (18) Tajemnice różnorodności
- Poradnik. Awans zawodowy. Jak zostać kontraktowym?
- Opinie. Polska 2020 – rozdroże czy bezdroże?
- Poradnik. Awans zawodowy. Nauczyciele pytają – ekspert odpowiada
- Felieton. Wielki powrót albo jeszcze większe obawy
- Bliżej prawa. Casus. Awans z mocy prawa
- Bliżej prawa. Mianowanie – akt nobilitujący
- Bliżej prawa. Twoja pensja – co warto wiedzieć?