Mimo zapewnień szefa MEiN, że szkoły są bezpieczne i nie trzeba wprowadzać kolejnego lockdownu, dzieci i młodzież znów mają uczyć się przed ekranami. Na razie tylko przez siedem dni. Co będzie dalej?
W ostatnich tygodniach minister edukacji Przemysław Czarnek zarzekał się, że mimo pandemii szkoły będą funkcjonowały stacjonarnie i że generalnie sytuacja w placówkach oświatowych wygląda dobrze. Chociaż jednocześnie jego resort publikował statystyki pokazujące, że w niektóre dni nawet co czwarta polska szkoła objęta była nauczaniem zdalnym lub hybrydowym.
Dlatego nagła decyzja o przejściu na naukę zdalną tuż przed przerwą świąteczną była pewnym zaskoczeniem. We wtorek 7 grudnia br. minister zdrowia Adam Niedzielski oznajmił, że trzeba wykorzystać okres nadchodzącej przerwy świątecznej i na przełomie grudnia i stycznia skierować uczniów szkół podstawowych i średnich na naukę zdalną. Lockdown w szkołach rozpocznie się 20 grudnia br.
– Naukę zdalną zakończymy 9 stycznia. 10 stycznia będzie już powrót do trybu szkolnego – mówił minister Niedzielski. – Chodzi o wydłużenie okresu, gdy nie dochodzi do interakcji między dziećmi, która powoduje kumulację zakażeń – dodał.
Żłobki i przedszkola mają być otwarte.
Decyzja władz oznacza, że dzieci i młodzież będą się uczyć zdalnie przez trzy dni grudnia oraz cztery dni stycznia. W okresie 23-31 grudnia br. przypada bowiem przerwa świąteczna, a w pierwszym tygodniu stycznia przypada święto Trzech Króli, które jest dniem wolnym.
(…)
Piotr Skura
Więcej – GN nr 51-52 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 51-52/2021:
- Pełnym głosem. Fajerwerki na koniec roku
- Felieton. Trzy miesiące na zdalnym
- Spotkanie MEiN – związki o wynagrodzeniach. ZNP domaga się podwyżek od stycznia 2022 r.
- „Wolna szkoła, nie partyjna!”. Przed Sejmem 8 grudnia br. odbył się protest przeciwko lex Czarnek
- Sąd Okręgowy w Warszawie: Sugerowanie, że nauczyciele stoją za alarmami bombowymi narusza dobra osobiste
- Felieton. Na froncie
- Obowiązek szczepień dla nauczycieli? Pomysł upadł dobę po tym, jak się pojawił
- Bardzo bym nie chciała, żeby nauczyciel musiał wyglądać za drzwi, kiedy będzie chciał mówić o tolerancji
- List 15 Nauczycieli Roku w związku ze złożeniem w Sejmie projektu Lex Czarnek
- Niszcząca siła rażenia lex Czarnek. Wysłuchanie społeczne na temat niebezpiecznych pomysłów MEiN
- Ankieta redakcyjna Głosu: Co to był za rok?
- Jeśli minister edukacji mówi, że jego celem jest zbawienie uczniów, to ja się zastanawiam, po co ja tu jestem jako ksiądz
- Felieton. Pożar w reżimie sanitarnym
- Felieton. Bezradność
- Kiedy nie mam lekcji w pracowni fizycznej, kiedy nie działa odtwarzacz płyt, mówię do uczniów: „wyobraźcie sobie…”
- Jak rozmawiać w szkole o pandemii, koronawirusie i szczepionkach
- Pandemia COVID-19 niezwykle dotknęła szkołę jako instytucję. Wymagała wielu poświęceń
- O tym pisał Głos 100 i 90 lat temu. Edukacja „wymaga logicznego zarządzenia”…
- Ćwierć wieku OSPAR. Motto tych prezentacji „Jesteśmy tacy sami, potrafimy wiele” mówi wszystko
- Unia Europejska. Jest porozumienie polityczne w sprawie Europejskiego Roku Młodzieży
- Profilaktyka cyfrowa powinna się zacząć, zanim dziecko zacznie chodzić
- Lasy są uważane za strażnika zmian klimatycznych
- Awans zawodowy. Potwierdzamy fakty, obalamy mity – część I
- Częstochowa. Konferencja i XVII Regionalne Forum Bibliotekarzy
- Casus. Wymogi formalne przy udzielaniu urlopu bezpłatnego
- Pytania do eksperta. Zwrot za zakup okularów