Inicjatywy realizowane w ramach Europejskiego Roku Młodzieży uzyskają w 2022 r. wsparcie w wysokości 8 mln euro. Młodzi Europejczycy otrzymają wiele możliwości zdobycia wiedzy, umiejętności i kompetencji
„Komisja z zadowoleniem przyjmuje porozumienie polityczne osiągnięte wczoraj wieczorem przez Parlament Europejski i Radę w sprawie ogłoszenia 2022 r. Europejskim Rokiem Młodzieży” – czytamy w komunikacie Komisji Europejskiej z 7 grudnia br. „Po ogłoszeniu przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen w orędziu o stanie Unii za 2021 r., że 2022 r. należy poświęcić tym, którzy
poświęcili tak wiele innym,
w październiku br. Komisja przedłożyła współprawodawcom formalny wniosek w sprawie ogłoszenia 2022 r. Europejskim Rokiem Młodzieży” – podkreślono w informacji.
Dobrą informacją jest nie tylko to, że 2022 r. będzie poświęcony młodzieży, lecz również decyzja o przeznaczeniu na inicjatywy realizowane w ramach Europejskiego Roku Młodzieży wsparcia finansowanego w wysokości 8 mln euro z Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. „Znaczny wkład w realizację celów i działań tego Europejskiego Roku wniosą również inne programy i instrumenty unijne. Młodzi Europejczycy otrzymają wiele możliwości zdobycia wiedzy, umiejętności i kompetencji pomocnych w ich rozwoju zawodowym, a także uczestniczenia jako obywatele w kształtowaniu przyszłości Europy” – zapowiada Komisja.
(…)
Krzysztof Trzciński
Więcej – GN nr 51-52 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 51-52/2021:
- Pełnym głosem. Fajerwerki na koniec roku
- Felieton. Trzy miesiące na zdalnym
- Spotkanie MEiN – związki o wynagrodzeniach. ZNP domaga się podwyżek od stycznia 2022 r.
- Od 20 grudnia 2021 r. do 9 stycznia 2022 r. – nauka tylko zdalnie. Co potem? Możliwe różne scenariusze
- „Wolna szkoła, nie partyjna!”. Przed Sejmem 8 grudnia br. odbył się protest przeciwko lex Czarnek
- Sąd Okręgowy w Warszawie: Sugerowanie, że nauczyciele stoją za alarmami bombowymi narusza dobra osobiste
- Felieton. Na froncie
- Obowiązek szczepień dla nauczycieli? Pomysł upadł dobę po tym, jak się pojawił
- Bardzo bym nie chciała, żeby nauczyciel musiał wyglądać za drzwi, kiedy będzie chciał mówić o tolerancji
- List 15 Nauczycieli Roku w związku ze złożeniem w Sejmie projektu Lex Czarnek
- Niszcząca siła rażenia lex Czarnek. Wysłuchanie społeczne na temat niebezpiecznych pomysłów MEiN
- Ankieta redakcyjna Głosu: Co to był za rok?
- Jeśli minister edukacji mówi, że jego celem jest zbawienie uczniów, to ja się zastanawiam, po co ja tu jestem jako ksiądz
- Felieton. Pożar w reżimie sanitarnym
- Felieton. Bezradność
- Kiedy nie mam lekcji w pracowni fizycznej, kiedy nie działa odtwarzacz płyt, mówię do uczniów: „wyobraźcie sobie…”
- Jak rozmawiać w szkole o pandemii, koronawirusie i szczepionkach
- Pandemia COVID-19 niezwykle dotknęła szkołę jako instytucję. Wymagała wielu poświęceń
- O tym pisał Głos 100 i 90 lat temu. Edukacja „wymaga logicznego zarządzenia”…
- Ćwierć wieku OSPAR. Motto tych prezentacji „Jesteśmy tacy sami, potrafimy wiele” mówi wszystko
- Profilaktyka cyfrowa powinna się zacząć, zanim dziecko zacznie chodzić
- Lasy są uważane za strażnika zmian klimatycznych
- Awans zawodowy. Potwierdzamy fakty, obalamy mity – część I
- Częstochowa. Konferencja i XVII Regionalne Forum Bibliotekarzy
- Casus. Wymogi formalne przy udzielaniu urlopu bezpłatnego
- Pytania do eksperta. Zwrot za zakup okularów