Barbara Nowak dopuściła się bezprawnego naruszenia dóbr osobistych Związku Nauczycielstwa Polskiego sugestiami, że za alarmy bombowe w szkołach w trakcie matur w 2019 r. odpowiedzialni są strajkujący nauczyciele z ZNP, a ich celem była „destabilizacja polskiego państwa”.
Tak wynika z uzasadnienia wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie. Chodzi o głośną w mediach wypowiedź małopolskiej kurator dla portalu wpolityce.pl z 6 maja 2019 r. Barbara Nowak twierdziła w nim m.in. że „strajk Związku Nauczycielstwa Polskiego miał na celu wywołanie chaosu i wrażenia, że państwo polskie jest w kryzysie”. I dalej: „Alarmy bombowe w szkołach, gdzie dziś uczniowie przystępują do egzaminu maturalnego. Metody, które stosują tylko terroryści. To kolejne potwierdzenie, że trwające od 8 kwietnia akcje strajkowe w szkołach były elementem (nie pierwszym) konsekwentnie realizowanego planu destabilizacji Państwa Polskiego. Atak na bezpieczeństwo dzieci i młodzieży. Czy jest jeszcze jakaś granica w walce o władzę?”. Dodawała, że „wzorem dla konstruktorów destabilizacji jest system totalitarny i mechanizmy komunistycznego czy faszystowskiego ustroju, gdzie człowiek się nie liczy, a ważny jest cel”.
(…)
PS
Więcej – GN nr 51-52 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 51-52/2021:
- Pełnym głosem. Fajerwerki na koniec roku
- Felieton. Trzy miesiące na zdalnym
- Spotkanie MEiN – związki o wynagrodzeniach. ZNP domaga się podwyżek od stycznia 2022 r.
- Od 20 grudnia 2021 r. do 9 stycznia 2022 r. – nauka tylko zdalnie. Co potem? Możliwe różne scenariusze
- „Wolna szkoła, nie partyjna!”. Przed Sejmem 8 grudnia br. odbył się protest przeciwko lex Czarnek
- Felieton. Na froncie
- Obowiązek szczepień dla nauczycieli? Pomysł upadł dobę po tym, jak się pojawił
- Bardzo bym nie chciała, żeby nauczyciel musiał wyglądać za drzwi, kiedy będzie chciał mówić o tolerancji
- List 15 Nauczycieli Roku w związku ze złożeniem w Sejmie projektu Lex Czarnek
- Niszcząca siła rażenia lex Czarnek. Wysłuchanie społeczne na temat niebezpiecznych pomysłów MEiN
- Ankieta redakcyjna Głosu: Co to był za rok?
- Jeśli minister edukacji mówi, że jego celem jest zbawienie uczniów, to ja się zastanawiam, po co ja tu jestem jako ksiądz
- Felieton. Pożar w reżimie sanitarnym
- Felieton. Bezradność
- Kiedy nie mam lekcji w pracowni fizycznej, kiedy nie działa odtwarzacz płyt, mówię do uczniów: „wyobraźcie sobie…”
- Jak rozmawiać w szkole o pandemii, koronawirusie i szczepionkach
- Pandemia COVID-19 niezwykle dotknęła szkołę jako instytucję. Wymagała wielu poświęceń
- O tym pisał Głos 100 i 90 lat temu. Edukacja „wymaga logicznego zarządzenia”…
- Ćwierć wieku OSPAR. Motto tych prezentacji „Jesteśmy tacy sami, potrafimy wiele” mówi wszystko
- Unia Europejska. Jest porozumienie polityczne w sprawie Europejskiego Roku Młodzieży
- Profilaktyka cyfrowa powinna się zacząć, zanim dziecko zacznie chodzić
- Lasy są uważane za strażnika zmian klimatycznych
- Awans zawodowy. Potwierdzamy fakty, obalamy mity – część I
- Częstochowa. Konferencja i XVII Regionalne Forum Bibliotekarzy
- Casus. Wymogi formalne przy udzielaniu urlopu bezpłatnego
- Pytania do eksperta. Zwrot za zakup okularów