W szkole, gdzie od ponad miesiąca panoszy się covid, narastają podziały. Kiedy niezaszczepiony nauczyciel idzie na kwarantannę, jego obowiązki przejmują ci zaszczepieni. Tak więc nauczyciele pracują w jednej szkole na więcej niż etat, ostatnimi siłami, zaniedbując rodzinę, ciągną zastępstwa. Tylko ile można?
Niezaszczepiony nauczyciel wraca na kilka dni do pracy, po czym znowu idzie na kwarantannę. A jego kolega znów musi przejąć jego obowiązki. I tak trwa to błędne koło. To wszystko dzieje się właściwie w warunkach ciągłej pracy hybrydowej, w związku z tym bywa, że nauczyciel dowiaduje się o zastępstwie i zaraz musi zadbać o warunki, by uzyskać połączenie z klasą. Toteż w pokoju nauczycielskim wrze, zaszczepieni są rozgoryczeni, denerwuje ich to, że muszą pracować za tych, którzy nie posłuchali apeli rządu i dyrekcji.
„Dostajemy po tyłku za to, że się zaszczepiliśmy” – to zdanie huczy od miesiąca. Niektórzy odgrażają się nawet, że nie będą przyjmować zastępstw ponad limit określony w Karcie Nauczyciela. Dyrekcja jest w kropce, szturmują ją obie strony.
(…)
Dariusz Żółtowski
Więcej – GN nr 51-52 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 51-52/2021:
- Pełnym głosem. Fajerwerki na koniec roku
- Felieton. Trzy miesiące na zdalnym
- Spotkanie MEiN – związki o wynagrodzeniach. ZNP domaga się podwyżek od stycznia 2022 r.
- Od 20 grudnia 2021 r. do 9 stycznia 2022 r. – nauka tylko zdalnie. Co potem? Możliwe różne scenariusze
- „Wolna szkoła, nie partyjna!”. Przed Sejmem 8 grudnia br. odbył się protest przeciwko lex Czarnek
- Sąd Okręgowy w Warszawie: Sugerowanie, że nauczyciele stoją za alarmami bombowymi narusza dobra osobiste
- Obowiązek szczepień dla nauczycieli? Pomysł upadł dobę po tym, jak się pojawił
- Bardzo bym nie chciała, żeby nauczyciel musiał wyglądać za drzwi, kiedy będzie chciał mówić o tolerancji
- List 15 Nauczycieli Roku w związku ze złożeniem w Sejmie projektu Lex Czarnek
- Niszcząca siła rażenia lex Czarnek. Wysłuchanie społeczne na temat niebezpiecznych pomysłów MEiN
- Ankieta redakcyjna Głosu: Co to był za rok?
- Jeśli minister edukacji mówi, że jego celem jest zbawienie uczniów, to ja się zastanawiam, po co ja tu jestem jako ksiądz
- Felieton. Pożar w reżimie sanitarnym
- Felieton. Bezradność
- Kiedy nie mam lekcji w pracowni fizycznej, kiedy nie działa odtwarzacz płyt, mówię do uczniów: „wyobraźcie sobie…”
- Jak rozmawiać w szkole o pandemii, koronawirusie i szczepionkach
- Pandemia COVID-19 niezwykle dotknęła szkołę jako instytucję. Wymagała wielu poświęceń
- O tym pisał Głos 100 i 90 lat temu. Edukacja „wymaga logicznego zarządzenia”…
- Ćwierć wieku OSPAR. Motto tych prezentacji „Jesteśmy tacy sami, potrafimy wiele” mówi wszystko
- Unia Europejska. Jest porozumienie polityczne w sprawie Europejskiego Roku Młodzieży
- Profilaktyka cyfrowa powinna się zacząć, zanim dziecko zacznie chodzić
- Lasy są uważane za strażnika zmian klimatycznych
- Awans zawodowy. Potwierdzamy fakty, obalamy mity – część I
- Częstochowa. Konferencja i XVII Regionalne Forum Bibliotekarzy
- Casus. Wymogi formalne przy udzielaniu urlopu bezpłatnego
- Pytania do eksperta. Zwrot za zakup okularów