Co najmniej od listopada minister edukacji oraz jego zastępcy chodzą do różnych mediów i opowiadają, kiedy nastąpi powrót do szkoły. Być może w grudniu, potem – po świętach i tak się to ciągnie.
Tylko że minęły już dwa święta, zbliża się majówka, a zaraz po niej – matury i ministrowie nadal się odgrażają, że wrócimy. Okraszają to słowami, za którymi zawsze można się schować, np. „z dużą pewnością”. Wystarczy powiedzieć, że z dużą pewnością wrócimy w kwietniu (i nieważne, czy rzeczywiście wrócimy), a polityk zachowa twarz.
Z jednej strony rozumiem urzędników, przecież nikt nie chce przynosić wyłącznie złych wieści. Kiedyś w końcu przyjdą wybory. Zamiast ogłaszać kolejne lockdowny i obwieszczać fale pandemii, woleliby przynosić nadzieję. Nawet próbują to robić. Miłościwie nam panujący minister Czarnek potrzebuje zaufania społecznego, dlatego chodzi i deklaruje, że już za chwilę, już za moment szkoły ruszą pełną parą. Niestety, takie deklaracje często znacząco dezorganizują pracę nauczycielom i ja jestem tego przykładem. A i samemu ministrowi nie przysparzają zwolenników. Ludzie zwyczajnie zaczynają traktować to, co mówi, niepoważnie. Jak inaczej odbierać słowa, że być może w kwietniu uda się wrócić, jeśli codziennie umierają setki ofiar covidu?
(…)
Dariusz Żółtowski
Nauczyciel języka polskiego
Więcej – GN nr 16-17 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 16-17/2021:
- Pełnym głosem. Ważne pytanie: Otwierać, nie otwierać?
- Felieton. Nie ze mną te numery
- Przedszkola wracają do pracy stacjonarnej. Wkrótce to samo czeka klasy I-III?
- W kwietniu miały wystartować szkolenia dla nauczycieli WF. Nie wystartowały
- Apel ZNP, EI i EARTHDAY.ORG. Walka ze zmianami klimatycznymi musi mieć edukacyjną twarz
- Wpuszczenie dzieci do szkół wywołało dwie fale. Niestety, to był błąd
- Dodatkowe 187 mln zł dla oświaty? Wcale nie jest pewne, że te pieniądze trafią do uczniów i nauczycieli
- Adam Bodnar jako RPO szczególnie aktywnie występował w sprawach uczniów i nauczycieli
- RPO do wiceministra Rzymkowskiego. „Kwestionowanie praw zwierząt nie służy edukacji przyrodniczej”
- Felieton. Życie monitorowane
- Likwidacja szkolnictwa specjalnego? To już się dzieje, a MEiN patrzy na to i milczy!
- Szczepienia uczniów przeciwko COVID-19: realne jeszcze w tym roku
- Z całą pewnością związki staną przed wyzwaniem związanym z obroną praw pracowniczych
- 105 lat temu zmarł Stefan Zaleski, współtwórca Związku i autor słów hymnu ZNP
- Nie otwierajmy szkół w tym roku szkolnym, wróćmy od września, na nowe rozdanie
- Co z czwartym przedmiotem na egzaminie ósmoklasisty? Do Sejmu trafił projekt ustawy
- Szkoły będzie trzeba nauczyć się od nowa
- O głosie w Głosie – cykl dla zachrypniętych nauczycieli (6)
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (7). F – Fiszki… ale po co?
- Polska „emigracja sercowa” w Czarnogórze. Musimy zawsze pamiętać, aby strzec swojej tożsamości
- Sytuacja edukacyjna dzieci romskich pochodzenia rumuńskiego
- Awans zawodowy. Jeszcze o ważnych terminach i dokumentacji awansowej
- Casus. Potwierdzenie formy i treści zawarcia stosunku pracy w aktach osobowych
- Pytania do eksperta. Sprostowanie aktu nadania