Ponad 20 tys. nauczycieli zgłosiło się do programu „Aktywny powrót do szkoły po pandemii”. Choć program ledwo odpalił, a już złapał zadyszkę. To zła wiadomość dla zainteresowanych szkół
Rejestracja do programu ruszyła 8 kwietnia br. Nauczyciele mogą zgłaszać się do końca obecnego roku szkolnego. „Projekt jest skierowany do nauczycieli wychowania fizycznego ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Każdy nauczyciel może wziąć udział tylko w jednym szkoleniu” – poinformowało Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Jak przyznał resort Przemysława Czarnka, program cieszy się sporym zainteresowaniem, a MEiN otrzymało zgłoszenia od ponad 20 tys. nauczycieli z całej Polski.
Jeszcze bardziej efektywnie…
– Zarówno kwestia nadrabiania zaległości, które powstały w trakcie nauki zdalnej, jak i kwestia zwiększania kondycji fizycznej dzieci i młodzieży, kwestia opieki psychologicznej, badania dzieci, wprowadzenia nowego modelu opieki psychologicznej dla tych, którzy cierpią z powodu odizolowania, to wszystko będzie robione – zapewnił w piątek 16 kwietnia br. Przemysław Czarnek.
– Będziemy m.in. szkolić nauczycieli wychowania fizycznego po to, żeby jeszcze bardziej efektywnie wykorzystywali cztery godziny WF w siatce godzin. Będziemy wprowadzać dodatkowe zajęcia sportowe dla dziewcząt i chłopców. Musimy reagować i wspomagać dzieci i młodzież w związku z tym, co się dzieje podczas pandemii koronawirusa – dodał szef MEN.
Temu wszystkiemu ma służyć program „Aktywny powrót do szkoły po pandemii” przygotowany we współpracy z akademiami wychowania fizycznego z całej Polski. Do projektu zaangażowano najlepszych specjalistów z AWF, którzy mają podzielić się z nauczycielami swoją wiedzą i umiejętnościami przydatnymi w pracy z młodymi ludźmi.
(…)
Piotr Skura
Cały tekst – GN nr 16-17 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 16-17/2021:
- Pełnym głosem. Ważne pytanie: Otwierać, nie otwierać?
- Felieton. Nie ze mną te numery
- Przedszkola wracają do pracy stacjonarnej. Wkrótce to samo czeka klasy I-III?
- Apel ZNP, EI i EARTHDAY.ORG. Walka ze zmianami klimatycznymi musi mieć edukacyjną twarz
- Wpuszczenie dzieci do szkół wywołało dwie fale. Niestety, to był błąd
- Dodatkowe 187 mln zł dla oświaty? Wcale nie jest pewne, że te pieniądze trafią do uczniów i nauczycieli
- Adam Bodnar jako RPO szczególnie aktywnie występował w sprawach uczniów i nauczycieli
- RPO do wiceministra Rzymkowskiego. „Kwestionowanie praw zwierząt nie służy edukacji przyrodniczej”
- Felieton. Życie monitorowane
- Likwidacja szkolnictwa specjalnego? To już się dzieje, a MEiN patrzy na to i milczy!
- Szczepienia uczniów przeciwko COVID-19: realne jeszcze w tym roku
- Z całą pewnością związki staną przed wyzwaniem związanym z obroną praw pracowniczych
- 105 lat temu zmarł Stefan Zaleski, współtwórca Związku i autor słów hymnu ZNP
- Nie otwierajmy szkół w tym roku szkolnym, wróćmy od września, na nowe rozdanie
- Co z czwartym przedmiotem na egzaminie ósmoklasisty? Do Sejmu trafił projekt ustawy
- Felieton. Lepsza najgorsza prawda
- Szkoły będzie trzeba nauczyć się od nowa
- O głosie w Głosie – cykl dla zachrypniętych nauczycieli (6)
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (7). F – Fiszki… ale po co?
- Polska „emigracja sercowa” w Czarnogórze. Musimy zawsze pamiętać, aby strzec swojej tożsamości
- Sytuacja edukacyjna dzieci romskich pochodzenia rumuńskiego
- Awans zawodowy. Jeszcze o ważnych terminach i dokumentacji awansowej
- Casus. Potwierdzenie formy i treści zawarcia stosunku pracy w aktach osobowych
- Pytania do eksperta. Sprostowanie aktu nadania