Z Arkadiuszem Boguckim, dyrektorem Szkoły Podstawowej im. bp. Jana Chrapka w Majdowie, rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Muszę najpierw dopytać o SMS, który mi Pan przysłał: „W mojej szkole nie ma zasięgu komórki, proszę dzwonić na stacjonarny”. To są jeszcze szkoły, które nie są w zasięgu telefonów komórkowych? Nic się nie wydarzyło od czasu naszej ostatniej rozmowy*?
– Zasięgu telefonii komórkowej dalej nie mamy, ale wi-fi u nas działa. Tak to wygląda, stąd te wszystkie moje działania przez całe zdalne nauczanie, żeby uczniom klas VIII umożliwić naukę w szkole. Pod koniec ubiegłego roku pojawiła się taka możliwość. Stało się to za sprawą rodziców, którzy napisali oświadczenia, że nie są w stanie spełnić warunków technicznych, a dzieci mają w tym roku egzaminy. Internet się rwał, a dzieci trzeba było uczyć.
Mówił Pan o tym podczas ostatniej rozmowy. Teraz znowu jest lockdown, a masztu telekomunikacyjnego jak nie było, tak nie ma?
– Niestety. Nasza wieś znajduje się w lesie na granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego. Do tego ukształtowanie terenu. Musieliśmy z nauczycielami jakoś to obejść. Korzystam z różnych programów i platform. Zoom nie daje rady, zdecydowałem się m.in. na lekki program Discord, który służy do rozmów głosowych i komunikacji tekstowych, nie rwie się i jakoś można prowadzić lekcje w tych warunkach technicznych.
(…)
Cała rozmowa – GN nr 16-17 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 16-17/2021:
- Pełnym głosem. Ważne pytanie: Otwierać, nie otwierać?
- Felieton. Nie ze mną te numery
- Przedszkola wracają do pracy stacjonarnej. Wkrótce to samo czeka klasy I-III?
- W kwietniu miały wystartować szkolenia dla nauczycieli WF. Nie wystartowały
- Apel ZNP, EI i EARTHDAY.ORG. Walka ze zmianami klimatycznymi musi mieć edukacyjną twarz
- Wpuszczenie dzieci do szkół wywołało dwie fale. Niestety, to był błąd
- Dodatkowe 187 mln zł dla oświaty? Wcale nie jest pewne, że te pieniądze trafią do uczniów i nauczycieli
- Adam Bodnar jako RPO szczególnie aktywnie występował w sprawach uczniów i nauczycieli
- RPO do wiceministra Rzymkowskiego. „Kwestionowanie praw zwierząt nie służy edukacji przyrodniczej”
- Felieton. Życie monitorowane
- Likwidacja szkolnictwa specjalnego? To już się dzieje, a MEiN patrzy na to i milczy!
- Szczepienia uczniów przeciwko COVID-19: realne jeszcze w tym roku
- Z całą pewnością związki staną przed wyzwaniem związanym z obroną praw pracowniczych
- 105 lat temu zmarł Stefan Zaleski, współtwórca Związku i autor słów hymnu ZNP
- Co z czwartym przedmiotem na egzaminie ósmoklasisty? Do Sejmu trafił projekt ustawy
- Felieton. Lepsza najgorsza prawda
- Szkoły będzie trzeba nauczyć się od nowa
- O głosie w Głosie – cykl dla zachrypniętych nauczycieli (6)
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (7). F – Fiszki… ale po co?
- Polska „emigracja sercowa” w Czarnogórze. Musimy zawsze pamiętać, aby strzec swojej tożsamości
- Sytuacja edukacyjna dzieci romskich pochodzenia rumuńskiego
- Awans zawodowy. Jeszcze o ważnych terminach i dokumentacji awansowej
- Casus. Potwierdzenie formy i treści zawarcia stosunku pracy w aktach osobowych
- Pytania do eksperta. Sprostowanie aktu nadania