Ministerstwo edukacji szczyciło się uruchomieniem w czasie lockdownu „Szkoły z TVP”, ale nie kiwnęło palcem, by zadbać o poziom merytoryczny audycji. Ministerstwo odpuściło sobie zresztą także wiele innych spraw
Flagową inicjatywą ministerstwa edukacji w czasie pandemii, która miała wspomóc uczniów i nauczycieli zamkniętych w domach, była „Szkoła z TVP”, czyli lekcje z poszczególnych przedmiotów emitowane na antenach publicznego nadawcy. Niestety, telewizyjną „szkołę” krytykowano m.in. za błędy merytoryczne w audycjach oraz brak pomocy dla prowadzących je nauczycieli.
Najwyższa Izba Kontroli w raporcie dotyczącym organizacji pracy szkół w ostatnich trzech latach (więcej – s. 6) szczegółowo opisała, jak doszło do powstania „Szkoły z TVP” i czemu całkiem niezły pomysł przyniósł mizerny efekt. Nie jest to wina nauczycieli występujących w programach.
(…)
Piotr Skura
Cały tekst – tylko w Głosie (nr 37, także w formie e-wydania)
Pozostałe artykuły w numerze 37/2021:
- Pełnym głosem. Szkolna bieda, niekończąca się historia
- Felieton: Uwaga, przepaść
- MZ zaniepokojone rozwojem pandemii. Apel do rodziców o szczepienie dzieci
- Katarzyna Hall: Obecne kierownictwo ministerstwa edukacji dąży do centralizacji oświaty Powrót do przeszłości
- Ewaluacje przechodzą do historii. MEiN zastąpiło je kontrolami kuratoriów
- Ekspert dla Głosu: Kontrola nie zastąpi ewaluacji
- Potrzebujesz papieru lub pomocy do prowadzenia lekcji? Kup je sobie sam
- Czy strajk przeszkodził w realizacji podstawy programowej? NIK to sprawdziła
- Czerwona ekierka, symbol #Wolnej Szkoły, podbija media społecznościowe. To wyraz buntu przeciwko polityce Czarnka
- Felieton. Dlaczego odchodzą poloniści?
- Ewaluację zewnętrzną stosuje 31 systemów edukacji w Europie i ma ona niewiele wspólnego ze zwykłą kontrolą
- Ekspert z ICM: Tylko groza sytuacji przekona do szczepień osoby wahające się
- Badanie. Co utrudnia uczniom powrót do szkoły po wielu miesiącach zdalnej edukacji
- Wywiad. Klasopracownia ma na nas wszystkich wręcz terapeutyczny zbawienny wpływ
- Poradnik. Tyfloterapia w praktyce nauczyciela wspomagającego. Czytanie orzeczeń, warsztat pracy i plan działania
- Awans zawodowy. Nauczyciel kontraktowy rozpoczyna staż Jak zostać mianowanym?
- Kolejne medale w bogatej kolekcji niezwykłej sportsmenki z Wałcza
- Bliżej prawa. Casus. Realizowanie świadczeń w przypadku rozwiązania stosunku pracy. Definitywne rozliczanie należności
- Bliżej prawa. Kadry w oświacie. Zatrudniamy nauczyciela wspomagającego
- Bliżej prawa. Składniki wynagrodzenia nauczycielskiego. Całkowite i zasadnicze