Czym jest program Space4Women i jak można z niego korzystać? Jak tworzyć innowacyjne projekty, które zdobywają uznanie NASA? Dowiesz się, dołączając do „Galaktyki kobiet”
Galaktyka Kobiet to cykliczne spotkania, organizowane z myślą o uczennicach szkół średnich, zastanawiających się nad karierą naukową, zainteresowanych kosmosem, nowymi technologiami, zawodami przyszłości. Także tych, które jeszcze nie mają sprecyzowanych planów zawodowych i dopiero szukają własnej drogi.
Na pewno macie w swoich klasach uczennice zainteresowane przedmiotami ścisłymi. Takie, którym nauka fizyki, chemii, matematyki przychodzi łatwo i daje satysfakcję. Może również takie, które chciałyby zagłębić się w tym świecie, ale nie do końca wierzą w swoje możliwości. W końcu stereotypem inżyniera czy naukowca jest mężczyzna, a młode dziewczyny po prostu go przyjmują, rezygnując z rozwijania własnych zainteresowań. Trzeba to zmienić. Jak? Uczestnicząc w spotkaniach z kobietami, które poszły pod prąd i odniosły naukowy sukces. Temu służy Galaktyka Kobiet. Dołączcie do niej ze swoimi uczennicami.
(…)
Justyna Średzińska
Cały tekst – GN nr 9-10 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 9-10/2021:
- Pełnym głosem. Włączyć stop. Pięć powodów
- Felieton. Studniówka na Piotrkowskiej
- Chaos w szczepieniach nauczycieli. Rządowi eksperci chcą je wstrzymać
- Na Warmii i Mazurach klasy I-III wracają do e-nauki. Inne regiony na celowniku
- Włączanie totalne. Kolejna antyreforma na horyzoncie. ZNP: Skutki mogą być katastrofalne
- Związek daje gwarancję, że nie zostaniesz sam czy sama z problemami
- Felieton. Zebranie z wychowawcą online
- ZNP domaga się 10-proc. podwyżki, zamiast zamrożenia wynagrodzeń w 2021 r.
- OGŁOSZENIE. Co oferują Pracownicze Plany Kapitałowe i dlaczego oszczędzanie w nich po prostu się opłaca?
- Zdalne nauczanie pokazuje jakość relacji między uczniem a nauczycielem i grupą
- Eksperci: Edukacja zdalna mało skuteczna. Pilnie potrzebne programy naprawcze
- Kiedyś PiS protestowało, gdy likwidowano szkoły. Dziś rządzącym to nie przeszkadza…
- Immunolog: Uczestniczymy w wielkim wyścigu – szczepmy się!
- Jesteśmy „specjalni”, bo tu pracują specjaliści, innymi metodami, technikami, inne mamy podejście
- Integracja działa na innej zasadzie niż włączanie ucznia niepełnosprawnego do klasy ogólnodostępnej
- Latowicz. Skonfliktowana z nauczycielami dyrektor pakuje walizki
- Specjalista: Objawy poszczepienne mogą przypominać COVID-19. To naturalne zjawisko
- SIP-owiec pracuje społecznie, ale jego praca wymaga dużego poświęcenia i pochłania wiele czasu
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (4). C – Celowa praktyka drogą do biegłości
- Przyniosłam covid ze szkoły do domu. Dlatego postanowiłam, że zaszczepię się każdą szczepionką
- Każdy dodatkowy tydzień czy miesiąc nauki mógłby uratować wyniki tegorocznych matur
- Felieton.Widmo dyscyplinarki
- Po miesiącach zdalnej edukacji pojawiają się problemy zdrowotne, już słychać o kłopotach ze wzrokiem czy kręgosłupem
- Awans zawodowy. Dyrektor na awansowej ścieżce
- Casus. Mianowanie i stopień specjalizacji z mocy prawa
- Pytania do eksperta. Łączenie urlopu z pracą