Od 1 marca uczniowie klas I-III w woj. warmińsko-mazurskim wrócili do nauczania zdalnego. To efekt rozwijającej się trzeciej fali pandemii koronawirusa. Podobny los czeka zapewne uczniów z kolejnych regionów
Jeszcze niedawno rząd luzował obostrzenia sanitarne, m.in. powracając w styczniu br. do edukacji stacjonarnej w przypadku uczniów klas I-III. Otwarto też m.in. hotele, stoki narciarskie, kina, teatry, instytucje kultury.
Covidowa „odwilż” nie trwała jednak długo. Zgodnie ze specjalnym rozporządzeniem MEiN uczniowie mają kontynuować naukę zdalną na dotychczasowych zasadach do 14 marca br. Nie dotyczy to jednak uczniów klas I-III i uczniów szkół specjalnych, którzy uczą się stacjonarnie (jak dotychczas).
Od tej zasady jest jeden wyjątek – zgodnie ze specrozporządzeniem do 14 marca br. „na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego ogranicza się również funkcjonowanie publicznych i niepublicznych szkół podstawowych w zakresie klas I-III”. To oznacza, że uczniowie edukacji wczesnoszkolnej w tym regionie od poniedziałku uczą się zdalnie. Ósmoklasiści i maturzyści nadal będą mogli przygotowywać się do egzaminów w ramach konsultacji w małych grupach.
(…)
Piotr Skura
Cały tekst – GN nr 9-10 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 9-10/2021:
- Pełnym głosem. Włączyć stop. Pięć powodów
- Felieton. Studniówka na Piotrkowskiej
- Chaos w szczepieniach nauczycieli. Rządowi eksperci chcą je wstrzymać
- Włączanie totalne. Kolejna antyreforma na horyzoncie. ZNP: Skutki mogą być katastrofalne
- Związek daje gwarancję, że nie zostaniesz sam czy sama z problemami
- Felieton. Zebranie z wychowawcą online
- ZNP domaga się 10-proc. podwyżki, zamiast zamrożenia wynagrodzeń w 2021 r.
- OGŁOSZENIE. Co oferują Pracownicze Plany Kapitałowe i dlaczego oszczędzanie w nich po prostu się opłaca?
- Zdalne nauczanie pokazuje jakość relacji między uczniem a nauczycielem i grupą
- Eksperci: Edukacja zdalna mało skuteczna. Pilnie potrzebne programy naprawcze
- Kiedyś PiS protestowało, gdy likwidowano szkoły. Dziś rządzącym to nie przeszkadza…
- Immunolog: Uczestniczymy w wielkim wyścigu – szczepmy się!
- Jesteśmy „specjalni”, bo tu pracują specjaliści, innymi metodami, technikami, inne mamy podejście
- Integracja działa na innej zasadzie niż włączanie ucznia niepełnosprawnego do klasy ogólnodostępnej
- Latowicz. Skonfliktowana z nauczycielami dyrektor pakuje walizki
- Specjalista: Objawy poszczepienne mogą przypominać COVID-19. To naturalne zjawisko
- Galaktyka Kobiet – wydarzenie online, 8 marca, godz.18
- SIP-owiec pracuje społecznie, ale jego praca wymaga dużego poświęcenia i pochłania wiele czasu
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (4). C – Celowa praktyka drogą do biegłości
- Przyniosłam covid ze szkoły do domu. Dlatego postanowiłam, że zaszczepię się każdą szczepionką
- Każdy dodatkowy tydzień czy miesiąc nauki mógłby uratować wyniki tegorocznych matur
- Felieton.Widmo dyscyplinarki
- Po miesiącach zdalnej edukacji pojawiają się problemy zdrowotne, już słychać o kłopotach ze wzrokiem czy kręgosłupem
- Awans zawodowy. Dyrektor na awansowej ścieżce
- Casus. Mianowanie i stopień specjalizacji z mocy prawa
- Pytania do eksperta. Łączenie urlopu z pracą