Eksperci: Edukacja zdalna mało skuteczna. Pilnie potrzebne programy naprawcze


Prawie 2/3 uczniów uważa, że edukacja online jest nieskuteczna, a ponad połowa nie chce już się uczyć zdalnie. Aż 85 proc. nauczycieli zadeklarowało brak doświadczenia w wykorzystywaniu narzędzi nauki zdalnej

Tak wynika z raportu „Cyfrowe wyzwania stojące przed polską edukacją” autorstwa dr. hab. Macieja Jakubowskiego i dr. Tomasza Gajderowicza. Eksperci z Fundacji Naukowej Evidence Institute przygotowali dla Polskiego Instytutu Ekonomicznego raport na temat cyfrowych wyzwań, przed jakimi stanęła szkoła.

Trwająca od roku pandemia koronawirusa sprawiła, że uczniowie tylko przez krótki czas uczyli się stacjonarnie, a szkoły i nauczyciele musieli przejść na zdalny tryb kształcenia. To wywołało ogromne problemy i wiązało się z gigantycznym wysiłkiem ze strony wszystkich – nauczycieli, uczniów i rodziców.

„Mimo wszechobecnej cyfryzacji i rosnącej dostępności narzędzi cyfrowych, zaledwie kilka krajów było gotowych na tę zmianę” – zauważyli autorzy raportu.



(…)

 

Piotr Skura

 

Cały tekst – GN nr 9-10 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 9-10/2021: