Dyrektor nie odbywa stażu, w związku z tym nie opracowuje planu rozwoju. Do teczki dołączy natomiast sprawozdanie z ostatnich trzech lat pracy obejmujące charakterystykę i rozwój kierowanej przez niego szkoły
Poradnik ten stanowi pomoc dla dyrektora ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego. Wbrew pozorom jest wielu dyrektorów, którzy nie uzyskali wspomnianego stopnia awansu. Nic w tym złego, jako że nie mają takiego obowiązku. Jeśli jednak już się zdecydują, spróbuję pomóc.
Wniosek o postępowanie kwalifikacyjne
Kiedy dyrektor może złożyć wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego? Mówi o tym art. 9e. ust. 1 Karty Nauczyciela. Otóż dyrektor szkoły:
>> posiadający na tym stanowisku nieprzerwany okres pracy wynoszący co najmniej trzy lata, a w przypadku nauczyciela posiadającego co najmniej stopień naukowy doktora co najmniej dwa lata,
>> legitymujący się co najmniej bardzo dobrą oceną pracy
może złożyć wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego po upływie czterech lat od dnia nadania stopnia nauczyciela mianowanego, a w przypadku nauczyciela posiadającego co najmniej stopień naukowy doktora po upływie trzech lat od dnia nadania stopnia mianowanego.
(…)
Beata Rechnio-Kołodziej
Ekspert z listy MEN
Cały tekst – GN nr 9-10 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 9-10/2021:
- Pełnym głosem. Włączyć stop. Pięć powodów
- Felieton. Studniówka na Piotrkowskiej
- Chaos w szczepieniach nauczycieli. Rządowi eksperci chcą je wstrzymać
- Na Warmii i Mazurach klasy I-III wracają do e-nauki. Inne regiony na celowniku
- Włączanie totalne. Kolejna antyreforma na horyzoncie. ZNP: Skutki mogą być katastrofalne
- Związek daje gwarancję, że nie zostaniesz sam czy sama z problemami
- Felieton. Zebranie z wychowawcą online
- ZNP domaga się 10-proc. podwyżki, zamiast zamrożenia wynagrodzeń w 2021 r.
- OGŁOSZENIE. Co oferują Pracownicze Plany Kapitałowe i dlaczego oszczędzanie w nich po prostu się opłaca?
- Zdalne nauczanie pokazuje jakość relacji między uczniem a nauczycielem i grupą
- Eksperci: Edukacja zdalna mało skuteczna. Pilnie potrzebne programy naprawcze
- Kiedyś PiS protestowało, gdy likwidowano szkoły. Dziś rządzącym to nie przeszkadza…
- Immunolog: Uczestniczymy w wielkim wyścigu – szczepmy się!
- Jesteśmy „specjalni”, bo tu pracują specjaliści, innymi metodami, technikami, inne mamy podejście
- Integracja działa na innej zasadzie niż włączanie ucznia niepełnosprawnego do klasy ogólnodostępnej
- Latowicz. Skonfliktowana z nauczycielami dyrektor pakuje walizki
- Specjalista: Objawy poszczepienne mogą przypominać COVID-19. To naturalne zjawisko
- Galaktyka Kobiet – wydarzenie online, 8 marca, godz.18
- SIP-owiec pracuje społecznie, ale jego praca wymaga dużego poświęcenia i pochłania wiele czasu
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (4). C – Celowa praktyka drogą do biegłości
- Przyniosłam covid ze szkoły do domu. Dlatego postanowiłam, że zaszczepię się każdą szczepionką
- Każdy dodatkowy tydzień czy miesiąc nauki mógłby uratować wyniki tegorocznych matur
- Felieton.Widmo dyscyplinarki
- Po miesiącach zdalnej edukacji pojawiają się problemy zdrowotne, już słychać o kłopotach ze wzrokiem czy kręgosłupem
- Casus. Mianowanie i stopień specjalizacji z mocy prawa
- Pytania do eksperta. Łączenie urlopu z pracą