Co najmniej 94 szkoły, w tym 53 podstawówki, mogą zostać w tym roku zlikwidowane. MEiN broni decyzji samorządów, twierdząc, że władze lokalne „kierują się przede wszystkim potrzebą poprawy warunków nauczania”
O problem likwidacji szkół zapytała resort Przemysława Czarnka grupa posłów Lewicy: Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, Bogusław Wontor, Katarzyna Kretkowska i Marcin Kulasek. Ich zdaniem z powodu kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa oraz obcinaniem przez rząd dochodów samorządów wiele gmin „planuje likwidację placówek oświatowych”.
„Jak wskazują samorządowcy, wsparcie finansowe z budżetu państwa na prowadzenie szkół jest zbyt niskie – to z kolei koresponduje z planami likwidacji mniejszych placówek oświatowych. Tytułem przykładu godzi się wskazać, iż w 2020 roku do kuratoriów oświaty w województwie kujawsko-pomorskim wpłynęło aż 50 wniosków w przedmiocie likwidacji lub przekształcenia szkoły – co znamienne, tylko w pięciu przypadkach kuratorium wydało opinię negatywną” – czytamy w interpelacji skierowanej do MEiN.
(…)
Piotr Skura
Cały tekst – GN nr 9-10 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 9-10/2021:
- Pełnym głosem. Włączyć stop. Pięć powodów
- Felieton. Studniówka na Piotrkowskiej
- Chaos w szczepieniach nauczycieli. Rządowi eksperci chcą je wstrzymać
- Na Warmii i Mazurach klasy I-III wracają do e-nauki. Inne regiony na celowniku
- Włączanie totalne. Kolejna antyreforma na horyzoncie. ZNP: Skutki mogą być katastrofalne
- Związek daje gwarancję, że nie zostaniesz sam czy sama z problemami
- Felieton. Zebranie z wychowawcą online
- ZNP domaga się 10-proc. podwyżki, zamiast zamrożenia wynagrodzeń w 2021 r.
- OGŁOSZENIE. Co oferują Pracownicze Plany Kapitałowe i dlaczego oszczędzanie w nich po prostu się opłaca?
- Zdalne nauczanie pokazuje jakość relacji między uczniem a nauczycielem i grupą
- Eksperci: Edukacja zdalna mało skuteczna. Pilnie potrzebne programy naprawcze
- Immunolog: Uczestniczymy w wielkim wyścigu – szczepmy się!
- Jesteśmy „specjalni”, bo tu pracują specjaliści, innymi metodami, technikami, inne mamy podejście
- Integracja działa na innej zasadzie niż włączanie ucznia niepełnosprawnego do klasy ogólnodostępnej
- Latowicz. Skonfliktowana z nauczycielami dyrektor pakuje walizki
- Specjalista: Objawy poszczepienne mogą przypominać COVID-19. To naturalne zjawisko
- Galaktyka Kobiet – wydarzenie online, 8 marca, godz.18
- SIP-owiec pracuje społecznie, ale jego praca wymaga dużego poświęcenia i pochłania wiele czasu
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (4). C – Celowa praktyka drogą do biegłości
- Przyniosłam covid ze szkoły do domu. Dlatego postanowiłam, że zaszczepię się każdą szczepionką
- Każdy dodatkowy tydzień czy miesiąc nauki mógłby uratować wyniki tegorocznych matur
- Felieton.Widmo dyscyplinarki
- Po miesiącach zdalnej edukacji pojawiają się problemy zdrowotne, już słychać o kłopotach ze wzrokiem czy kręgosłupem
- Awans zawodowy. Dyrektor na awansowej ścieżce
- Casus. Mianowanie i stopień specjalizacji z mocy prawa
- Pytania do eksperta. Łączenie urlopu z pracą