Trzy dzwonki w środku lekcji poderwały uczniów z miejsc. Pali się! Kazałem nastolatkom zachować spokój i nie przestawać pracować nad interpretacją wiersza. To alarm dla młodszych klas. Nas nie dotyczy
Kilka dni wcześniej dyskutowaliśmy na posiedzeniu rady pedagogicznej, czy ma sens przeprowadzenie próbnego alarmu przeciwpożarowego z podziałem na grupy. Pożar przecież nie wybiera, więc jak w szkole będzie się palić, to dla wszystkich, a nie oddzielnie dla każdej klasy. To przecież absurd ćwiczyć ewakuację w reżimie sanitarnym. Będziemy się uczyć niewłaściwych odruchów.
Niestety, prawo jest nieubłagane. Okazało się, że epidemia nie zwalnia dyrektora z obowiązku przeprowadzania próbnej ewakuacji. Próba musi się odbyć, ale nie naraz ze wszystkimi obecnymi w szkole, gdyż byłby za duży ścisk na drodze ewakuacyjnej i wynikające z tego ryzyko zarażenia koronawirusem. Podjęliśmy więc decyzję, że będziemy ewakuować się z podziałem na grupy: o 12.30 klasy pierwsze, o 13.30 – drugie, a godzinę później maturzyści.
(…)
Dariusz Chętkowski
Więcej – GN nr 51-52 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 51-52/2021:
- Pełnym głosem. Fajerwerki na koniec roku
- Felieton. Trzy miesiące na zdalnym
- Spotkanie MEiN – związki o wynagrodzeniach. ZNP domaga się podwyżek od stycznia 2022 r.
- Od 20 grudnia 2021 r. do 9 stycznia 2022 r. – nauka tylko zdalnie. Co potem? Możliwe różne scenariusze
- „Wolna szkoła, nie partyjna!”. Przed Sejmem 8 grudnia br. odbył się protest przeciwko lex Czarnek
- Sąd Okręgowy w Warszawie: Sugerowanie, że nauczyciele stoją za alarmami bombowymi narusza dobra osobiste
- Felieton. Na froncie
- Obowiązek szczepień dla nauczycieli? Pomysł upadł dobę po tym, jak się pojawił
- Bardzo bym nie chciała, żeby nauczyciel musiał wyglądać za drzwi, kiedy będzie chciał mówić o tolerancji
- List 15 Nauczycieli Roku w związku ze złożeniem w Sejmie projektu Lex Czarnek
- Niszcząca siła rażenia lex Czarnek. Wysłuchanie społeczne na temat niebezpiecznych pomysłów MEiN
- Ankieta redakcyjna Głosu: Co to był za rok?
- Jeśli minister edukacji mówi, że jego celem jest zbawienie uczniów, to ja się zastanawiam, po co ja tu jestem jako ksiądz
- Felieton. Bezradność
- Kiedy nie mam lekcji w pracowni fizycznej, kiedy nie działa odtwarzacz płyt, mówię do uczniów: „wyobraźcie sobie…”
- Jak rozmawiać w szkole o pandemii, koronawirusie i szczepionkach
- Pandemia COVID-19 niezwykle dotknęła szkołę jako instytucję. Wymagała wielu poświęceń
- O tym pisał Głos 100 i 90 lat temu. Edukacja „wymaga logicznego zarządzenia”…
- Ćwierć wieku OSPAR. Motto tych prezentacji „Jesteśmy tacy sami, potrafimy wiele” mówi wszystko
- Unia Europejska. Jest porozumienie polityczne w sprawie Europejskiego Roku Młodzieży
- Profilaktyka cyfrowa powinna się zacząć, zanim dziecko zacznie chodzić
- Lasy są uważane za strażnika zmian klimatycznych
- Awans zawodowy. Potwierdzamy fakty, obalamy mity – część I
- Częstochowa. Konferencja i XVII Regionalne Forum Bibliotekarzy
- Casus. Wymogi formalne przy udzielaniu urlopu bezpłatnego
- Pytania do eksperta. Zwrot za zakup okularów