Kwota bazowa dla nauczycieli wyższa o 700 zł – taką propozycję przedstawił Związek na spotkaniu z MEiN 7 grudnia br. Strony mają wrócić do rozmów jeszcze w grudniu, po tym jak do wniosku ZNP odniesie się premier
Zgłoszona przez Związek Nauczycielstwa Polskiego propozycja podniesienia kwoty bazowej dla nauczycieli o 700 zł (w ustawie budżetowej na 2022 r.) trafi do premiera Mateusza Morawieckiego. Kiedy premier wypowie się w sprawie ewentualnych podwyżek (podniesienie kwoty bazowej oznaczałoby automatycznie zwiększenie wynagrodzeń), ma dojść do kolejnej tury rozmów MEiN z nauczycielskimi związkami – jeszcze przed Nowym Rokiem.
Takie są konkluzje po spotkaniu związków z ministrem Przemysławem Czarnkiem w ramach Zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty, do którego doszło we wtorek 7 grudnia br. Przez dwie i pół godziny strony rozmawiały na temat propozycji MEiN zmian w Karcie Nauczyciela oraz o podwyżkach.
O czym ta rozmowa?
– Gdybyśmy nie przedstawili naszego projektu dotyczącego zmiany kwoty bazowej, to nie wiem, czy mielibyśmy o czym rozmawiać. Ciągle znajdujemy się w tym samym miejscu – powiedział Głosowi Krzysztof Baszczyński, wiceprezes Zarządu Głównego ZNP. Podczas rozmów Związek reprezentowali także Urszula Woźniak i Adam Młynarski – członkowie ZG ZNP.
(…)
Piotr Skura
Więcej – GN nr 51-52 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 51-52/2021:
- Pełnym głosem. Fajerwerki na koniec roku
- Felieton. Trzy miesiące na zdalnym
- Od 20 grudnia 2021 r. do 9 stycznia 2022 r. – nauka tylko zdalnie. Co potem? Możliwe różne scenariusze
- „Wolna szkoła, nie partyjna!”. Przed Sejmem 8 grudnia br. odbył się protest przeciwko lex Czarnek
- Sąd Okręgowy w Warszawie: Sugerowanie, że nauczyciele stoją za alarmami bombowymi narusza dobra osobiste
- Felieton. Na froncie
- Obowiązek szczepień dla nauczycieli? Pomysł upadł dobę po tym, jak się pojawił
- Bardzo bym nie chciała, żeby nauczyciel musiał wyglądać za drzwi, kiedy będzie chciał mówić o tolerancji
- List 15 Nauczycieli Roku w związku ze złożeniem w Sejmie projektu Lex Czarnek
- Niszcząca siła rażenia lex Czarnek. Wysłuchanie społeczne na temat niebezpiecznych pomysłów MEiN
- Ankieta redakcyjna Głosu: Co to był za rok?
- Jeśli minister edukacji mówi, że jego celem jest zbawienie uczniów, to ja się zastanawiam, po co ja tu jestem jako ksiądz
- Felieton. Pożar w reżimie sanitarnym
- Felieton. Bezradność
- Kiedy nie mam lekcji w pracowni fizycznej, kiedy nie działa odtwarzacz płyt, mówię do uczniów: „wyobraźcie sobie…”
- Jak rozmawiać w szkole o pandemii, koronawirusie i szczepionkach
- Pandemia COVID-19 niezwykle dotknęła szkołę jako instytucję. Wymagała wielu poświęceń
- O tym pisał Głos 100 i 90 lat temu. Edukacja „wymaga logicznego zarządzenia”…
- Ćwierć wieku OSPAR. Motto tych prezentacji „Jesteśmy tacy sami, potrafimy wiele” mówi wszystko
- Unia Europejska. Jest porozumienie polityczne w sprawie Europejskiego Roku Młodzieży
- Profilaktyka cyfrowa powinna się zacząć, zanim dziecko zacznie chodzić
- Lasy są uważane za strażnika zmian klimatycznych
- Awans zawodowy. Potwierdzamy fakty, obalamy mity – część I
- Częstochowa. Konferencja i XVII Regionalne Forum Bibliotekarzy
- Casus. Wymogi formalne przy udzielaniu urlopu bezpłatnego
- Pytania do eksperta. Zwrot za zakup okularów