Publikujemy jeszcze „gorące” refleksje poawansowe nauczycieli, którzy są już po spotkaniu z komisją. Przeczytaj o tym, jak przebiegał egzamin (rozmowa) i jakie pytania otrzymał starający się o awans
^ Jestem kontraktowym! Oto moje pytania z 19 czerwca br.:
>> Co biorę pod uwagę, przygotowując się do zajęć?
>> Jak organizuję współpracę z rodzicami?
>> Co biorę pod uwagę, oceniając uczniów?
Komisja obejrzała też moją prezentację w postaci fotoksiążki.
* Nauczyciel kontraktowy! Tak wyglądała rozmowa kwalifikacyjna (24 czerwca br.):
>> Omówić swój staż.
>> Jak współpracowałam z rodzicami podczas nauki zdalnej?
>> Jak motywuję do pracy, nauki dziecko nieśmiałe?
> Znaleźć w internecie strony, z których korzystam podczas zajęć.
* Od 25 czerwca kontaktowy! Pytania:
>> Jak powinien zachować się nauczyciel podczas ewakuacji przedszkola?
>> Jak organizowałam swój warsztat pracy?
>> Co uważam za swój największy sukces zawodowy?
>> Jaki miałam kontakt z rodzicami podczas edukacji zdalnej, czy rodzice byli chętni do współpracy?
>> Czy moim zdaniem dzieci z orzeczeniami, z którymi pracowałam, są gotowe do podjęcia nauki w szkole.
(…)
Beata Rechnio-Kołodziej, ekspert z listy MEN
Więcej na ten temat – GN nr 31-32 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 31-32/2020:
- Pełnym Głosem: Wymazać MEN?
- Felieton: Patriotyczne party
- Rząd zastanawia się, czy uczniowie wrócą do szkół, czy wróci zdalne kształcenie
- Opinia ZNP: Projekt zmian w dyscyplinarkach trzeba doprecyzować. Jak?
- Na razie Sejm nie zajmie się prezydenckim projektem ustawy weryfikacyjnej
- Erasmus+ dostanie mniej pieniędzy, niż planowano
- Szkoły od września: Trzeba myśleć o przerywanym toku nauczania
- Świat dyskutuje o cyfrowej edukacji, u nas MEN udaje, że nic się nie zdarzyło
- Toruń – niepedagogiczni pracownicy oświaty walczą o swoje pensje
- Nauczyciel z Wieliczki stanął w obronie obcokrajowca z Konta: Czułem, że może być groźnie
- Edukacja matematyczna w kolejnych latach po pandemii COVID-19
- Rząd zmienia zasady działania kas zapomogowo-pożyczkowych
- Felieton: A po co to panu?
- To naprawdę trudny moment, kiedy ktoś w placówce oświatowej jest zakażony
- Dodatki pod lupą
- Nie wchodzimy w program MON. Nie wszyscy uczniowie chcą do wojska
- GUS o bibliotekach publicznych
- Najpierw euforia, potem jak zwykle
- OECD: Jak rządy i szkoły mogą pomóc młodym ludziom odnaleźć się na rynku pracy po pandemii
- Problemy z emocjami. Jak one powstają?
- Edukacja oparta na dowodach (15)
- GIS wydał ostrzeżenie przed nowym, bardzo niebezpiecznym narkotykiem
- Kresy mają wielką moc
- Chciałbym wiedzieć, co dalej
- Bliżej prawa: Działanie przez zaniechanie
- Pytania do eksperta: Uprawnieni do korzystania z funduszu