Z Markiem Czerwińskim, nauczycielem informatyki oraz historii w Zespole Szkół Ogólnokształcących STO im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Jak Pan się czuje? Został Pan pobity po tym, jak stanął Pan w obronie obcokrajowca, atakowanego przez dwóch agresywnych, młodych mężczyzn.
– Czuję się już bardzo dobrze. Wychodzą tylko jakieś sińce, coś na ręce, coś na plecach. Zasadniczo nie ma poważniejszego problemu. Mam z osiem szwów, są dwie rany na głowie. Ale szczerze mówiąc, bardziej boli to, co się dzieje.
A co się dzieje? Jest Pan ofiarą hejtu?
– Nie czuję się ofiarą hejtu. Z jednej strony otrzymuję gigantyczne poparcie, ale pojawiają się też nieprzyjazne komentarze. To są takie opinie, z którymi nie ma co dyskutować. Raczej niewielki procent wszystkich. Ktoś tam próbuje wmówić, że to była ustawka, a ktoś inny, że zamiast krwi mam keczup na głowie. Jakoś mnie to nie dotyka, ale policja zaoferowała mi ochronę.
Z głosem poparcia wystąpił także Jurek Owsiak…
– Po kilku dniach od jego wpisu pojawiło się pod nim kilkadziesiąt tysięcy komentarzy. Na moim profilu mam około kilku tysięcy reakcji. W większości pozytywnych. Te negatywne mnie nie poruszają. Mam natomiast świadomość, że muszę to, co się stało, przepracować, przekuć to zajście w coś pozytywnego.
(…)
Cała rozmowa – GN nr 31-32 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 31-32/2020:
- Pełnym Głosem: Wymazać MEN?
- Felieton: Patriotyczne party
- Rząd zastanawia się, czy uczniowie wrócą do szkół, czy wróci zdalne kształcenie
- Opinia ZNP: Projekt zmian w dyscyplinarkach trzeba doprecyzować. Jak?
- Na razie Sejm nie zajmie się prezydenckim projektem ustawy weryfikacyjnej
- Erasmus+ dostanie mniej pieniędzy, niż planowano
- Szkoły od września: Trzeba myśleć o przerywanym toku nauczania
- Świat dyskutuje o cyfrowej edukacji, u nas MEN udaje, że nic się nie zdarzyło
- Toruń – niepedagogiczni pracownicy oświaty walczą o swoje pensje
- Edukacja matematyczna w kolejnych latach po pandemii COVID-19
- Rząd zmienia zasady działania kas zapomogowo-pożyczkowych
- Felieton: A po co to panu?
- To naprawdę trudny moment, kiedy ktoś w placówce oświatowej jest zakażony
- Dodatki pod lupą
- Nie wchodzimy w program MON. Nie wszyscy uczniowie chcą do wojska
- GUS o bibliotekach publicznych
- Najpierw euforia, potem jak zwykle
- OECD: Jak rządy i szkoły mogą pomóc młodym ludziom odnaleźć się na rynku pracy po pandemii
- Problemy z emocjami. Jak one powstają?
- Edukacja oparta na dowodach (15)
- GIS wydał ostrzeżenie przed nowym, bardzo niebezpiecznym narkotykiem
- Kresy mają wielką moc
- Chciałbym wiedzieć, co dalej
- Bliżej prawa: Działanie przez zaniechanie
- Awans zawodowy: Przed spotkaniem z komisją przeczytaj koniecznie…
- Pytania do eksperta: Uprawnieni do korzystania z funduszu