Zwyczajowo przed rozejściem się na wakacje informujemy dyrekcję, jakie narzędzia pracy są nam potrzebne w nowym roku szkolnym. Nigdy nic z tego nie ma, ale miło pomarzyć. Zwykle jedyną reakcją są słowa: „A po co to panu?”. Śni mi się to nawet po nocach jak najgorszy koszmar.
Coś tam wpisałem na listę pragnień, oddałem i usłyszałem to, co zwykle. Wyszedłem więc wkurzony ze szkoły, choć po tylu latach powinienem być już obojętny. Po drodze zaszedłem do sklepu z rowerami, żeby się pocieszyć. Rowerów niby do wyboru, do koloru, ale rzucił mi się w oczy taki szczegół, że nie oferują uniwersalnego klucza, którym można by odkręcić każdą śrubkę. Poprosiłem więc sprzedawcę, aby mi taki kluczyk dorzucił do wybranego roweru. I co usłyszałem? No nie chciało mi się uwierzyć!
Szef może do mnie mówić „A po co to panu?”, ale sprzedawcy zabraniam. Nie po to coś kupuję, aby usłyszeć od handlowca, że moje pragnienia są guzik warte.
(…)
Dariusz Chętkowski
Cały felieton – GN nr 31-32 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 31-32/2020:
- Pełnym Głosem: Wymazać MEN?
- Felieton: Patriotyczne party
- Rząd zastanawia się, czy uczniowie wrócą do szkół, czy wróci zdalne kształcenie
- Opinia ZNP: Projekt zmian w dyscyplinarkach trzeba doprecyzować. Jak?
- Na razie Sejm nie zajmie się prezydenckim projektem ustawy weryfikacyjnej
- Erasmus+ dostanie mniej pieniędzy, niż planowano
- Szkoły od września: Trzeba myśleć o przerywanym toku nauczania
- Świat dyskutuje o cyfrowej edukacji, u nas MEN udaje, że nic się nie zdarzyło
- Toruń – niepedagogiczni pracownicy oświaty walczą o swoje pensje
- Nauczyciel z Wieliczki stanął w obronie obcokrajowca z Konta: Czułem, że może być groźnie
- Edukacja matematyczna w kolejnych latach po pandemii COVID-19
- Rząd zmienia zasady działania kas zapomogowo-pożyczkowych
- To naprawdę trudny moment, kiedy ktoś w placówce oświatowej jest zakażony
- Dodatki pod lupą
- Nie wchodzimy w program MON. Nie wszyscy uczniowie chcą do wojska
- GUS o bibliotekach publicznych
- Najpierw euforia, potem jak zwykle
- OECD: Jak rządy i szkoły mogą pomóc młodym ludziom odnaleźć się na rynku pracy po pandemii
- Problemy z emocjami. Jak one powstają?
- Edukacja oparta na dowodach (15)
- GIS wydał ostrzeżenie przed nowym, bardzo niebezpiecznym narkotykiem
- Kresy mają wielką moc
- Chciałbym wiedzieć, co dalej
- Bliżej prawa: Działanie przez zaniechanie
- Awans zawodowy: Przed spotkaniem z komisją przeczytaj koniecznie…
- Pytania do eksperta: Uprawnieni do korzystania z funduszu