GIS wydał ostrzeżenie przed nowym, bardzo niebezpiecznym narkotykiem


Etazen jest 60 razy silniejszy od morfiny – alarmuje GIS. Ten nowy, wprowadzony właśnie na rynek opioid, powoduje zatrzymanie oddechu i zabija niemal natychmiast. Stąd apele o czujność i nie uleganie presji otoczenia

Lato sprzyja zachowaniom ryzykownym nie tylko młodych ludzi. Eksperymentujących z narkotykami i innymi substancjami psychoaktywnymi co prawda statystycznie jest mniej, ale wciąż ich nie brakuje. Imprezy, choć w ograniczonym zakresie, się odbywają. Mimo pandemii ludzie się spotykają, chcą się dobrze bawić. Czasem chwila nieuwagi, wypicie choćby soku z otwartej nie na naszych oczach butelki, chęć zaimponowania towarzystwu może prowadzić do nieszczęścia. Każdy przypadek zatrucia narkotykami tradycyjnymi czy nowymi lub innymi środkami psychoaktywnymi oznacza czyjś dramat.

(…)



Halina Drachal

Więcej na ten temat – GN nr 31-32 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 31-32/2020:
Opis całego numeru: Nr 31-32/29 lipca-5 sierpnia 2020
Wydanie elektroniczne Głosu Nauczycielskiego można czytać na stronie ewydanie.glos.pl lub w aplikacji mobilnej na smartfon i tablet "Publico24 Newsstand" (dział "Wydarzenia i Opinie"), którą można pobrać tutaj: