Znajdujące się dziś w Karcie Nauczyciela pojęcie „czyn naruszający prawa i dobro dziecka” jest „zwrotem niedookreślonym” i „może prowadzić do problemów interpretacyjnych i nieprawidłowego zastosowania”
Jeżeli nauczyciele mają być pociągani do odpowiedzialności dyscyplinarnej za popełnienie czynu „naruszającego prawa i dobro dziecka”, to użyte w obecnych przepisach Karty sformułowanie należy doprecyzować. Tak stwierdził Związek Nauczycielstwa Polskiego w opinii dotyczącej MEN-owskiego projektu ustawy.
Chodzi o opublikowany przez ministerstwo edukacji 30 czerwca br. projekt zmian w Karcie Nauczyciela, który ma poprawić wprowadzone rok temu błędne zapisy w KN uderzające w tysiące nauczycieli w całym kraju. MEN chce obecne przepisy zmienić, ale urzędnicy postanowili nie ruszać kluczowego sformułowania narażającego nauczycieli na odpowiedzialność dyscyplinarną za popełnienie czynu naruszającego „prawa i dobro dziecka”.
(…)
Piotr Skura
Więcej na ten temat – GN nr 31-32 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 31-32/2020:
- Pełnym Głosem: Wymazać MEN?
- Felieton: Patriotyczne party
- Rząd zastanawia się, czy uczniowie wrócą do szkół, czy wróci zdalne kształcenie
- Na razie Sejm nie zajmie się prezydenckim projektem ustawy weryfikacyjnej
- Erasmus+ dostanie mniej pieniędzy, niż planowano
- Szkoły od września: Trzeba myśleć o przerywanym toku nauczania
- Świat dyskutuje o cyfrowej edukacji, u nas MEN udaje, że nic się nie zdarzyło
- Toruń – niepedagogiczni pracownicy oświaty walczą o swoje pensje
- Nauczyciel z Wieliczki stanął w obronie obcokrajowca z Konta: Czułem, że może być groźnie
- Edukacja matematyczna w kolejnych latach po pandemii COVID-19
- Rząd zmienia zasady działania kas zapomogowo-pożyczkowych
- Felieton: A po co to panu?
- To naprawdę trudny moment, kiedy ktoś w placówce oświatowej jest zakażony
- Dodatki pod lupą
- Nie wchodzimy w program MON. Nie wszyscy uczniowie chcą do wojska
- GUS o bibliotekach publicznych
- Najpierw euforia, potem jak zwykle
- OECD: Jak rządy i szkoły mogą pomóc młodym ludziom odnaleźć się na rynku pracy po pandemii
- Problemy z emocjami. Jak one powstają?
- Edukacja oparta na dowodach (15)
- GIS wydał ostrzeżenie przed nowym, bardzo niebezpiecznym narkotykiem
- Kresy mają wielką moc
- Chciałbym wiedzieć, co dalej
- Bliżej prawa: Działanie przez zaniechanie
- Awans zawodowy: Przed spotkaniem z komisją przeczytaj koniecznie…
- Pytania do eksperta: Uprawnieni do korzystania z funduszu