Z Jadwigą Aleksandrą Rezler, prezes Okręgu Śląskiego Związku Nauczycielstwa Polskiego, rozmawia Jarosław Karpiński
Nie tylko szkoły i nauczyciele nauczają zdalnie. Do sieci przeniosła się praca wielu instytucji, w tym także związków zawodowych. ZNP na Śląsku jest modelowym przykładem. Proszę opowiedzieć, jak wygląda praca zdalna w Pani okręgu, na czym polega zmiana w Waszej działalności?
– Jesteśmy największym pod względem liczby członków okręgiem ZNP. Ale niezależnie od tego, czy liczymy kilka, czy kilkadziesiąt tysięcy członków – wszyscy znaleźliśmy się w tej trudnej sytuacji, na którą nie mieliśmy i nie mamy wpływu. Mogliśmy albo przejść w stan uśpienia, albo tak zorganizować pracę, aby pracownicy i współpracownicy byli bezpieczni, a okręg nadal dobrze działał. Myślę, że nam się to udało. Pracujemy zdalnie, okręg funkcjonuje sprawnie, wspomagając oddziały, a poprzez nie – ogniska i członków Związku. Mamy stały kontakt z wszystkimi strukturami ZNP w okręgu oraz z ZG ZNP. Wszyscy pracownicy wyposażeni są w odpowiednie narzędzia – laptopy, telefony, mają zainstalowane programy. W zasadzie niewiele musieliśmy dodatkowo zrobić w tym zakresie. Od początku też rekomendowaliśmy oddziałom pracę zdalną i pozostawanie w kontakcie telefonicznym i mailowym z członkami ZNP i z Okręgiem Śląskim ZNP w taki sposób, aby wszyscy potrzebujący mieli możliwość takiego kontaktu. Związek musi być widoczny, musi działać, wspierając swoich członków.
(…)
Więcej – tylko w GN (nr 20-21, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 20-21/2020:
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (9): I – Informacja zwrotna
- Pełnym głosem. Dyrektorski horror
- Felieton. Niebezpieczna rodzina
- MEN dopuściło otwieranie przedszkoli. Samorządy, rodzice i nauczyciele boją się zakażeń
- Cięcia godzin, łączenie klas, skłócanie pracowników. Co się dzieje w szkołach?
- Szokujące wyniki ankiety ZNP. Dyrektorzy pozbawiają nauczycieli części wynagrodzenia. Związek interweniuje
- Nie można oszczędzać, naruszając prawa uczniów nauczycieli
- Nie ma zgody ZNP na to, żeby łatać dziurę budżetową kosztem edukacji
- Minister nie zmieni rozporządzeniem przepisów Karty Nauczyciela
- Ankieta redakcyjna. Czas zdalnego nauczania i co dalej? Jaka będzie polska szkoła „po”…
- Otwarcie przedszkoli. Tutaj nie ma dobrych rad, można tylko zalecać maksymalną ostrożność. Zakażeń się nie uniknie
- Burmistrz Włodawy o otwarciu przedszkoli: rodzice nie zostawiliby na nas suchej nitki, gdyby coś poszło nie tak
- Sonda Głosu
- 99 lat temu urodził się Jan Bytnar. Jego rodzice byli nauczycielami, zasłużonymi działaczami Związku
- MEN: Nauczyciel ma prawo do wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe
- Nauka o życiu jest „czułym narratorem” wśród przedmiotów szkolnych
- Felieton. Pomysł na urodziny
- Bądźcie, drodzy nauczyciele, dumni ze swoich uczniów, chwalcie się nimi!
- Dyrektor przedszkola: mam nadzieję, że nie będziemy uczestnikami eksperymentu
- Pożegnania maturzystów i nauka w cieniu pandemii. Jak to robią w Toruniu?
- My, nauczyciele przedszkoli, mamy poczucie, że traktuje się nas jak mięso armatnie
- Czasowe zawieszenie funkcjonowania MOW byłoby sprzeczne z prawem – uważa resort edukacji
- Refleksje. Asertywność w zawodzie nauczyciela – dlaczego jest tak ważna?
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (10)
- Awans zawodowy. Nie ulegaj mitom awansowym, czytaj Głos…
- Awans zawodowy. Refleksje nauczycieli, którzy są już po…
- Mamy drużyny uczniów i dorosłych, a nawet zespół duchownych oraz taki, w którym grają nasi lokalni ministrowie
- Casus. Konsekwencje zmniejszenia pensum
- Pytania do eksperta. Urlop wypoczynkowy po rodzicielskim