Wśród nauczycieli kończących staż w tym roku wiele niepokojów budzi sytuacja związana z pandemią. Często słyszę pytanie: czy egzaminy i rozmowy kwalifikacyjne się odbędą? Musimy poczekać na decyzję…
Nie ma na razie informacji dotyczących składania wniosków o rozpoczęcie postępowania egzaminacyjnego i kwalifikacyjnego ani na temat rozmów kwalifikacyjnych i egzaminów. Często słyszę pytanie: czy w obecnej sytuacji egzaminy i rozmowy kwalifikacyjne się odbędą? Na razie nic nie wiemy, musimy poczekać na decyzję ministerstwa. Natomiast wszystkim, którzy zbliżają się do finiszu na awansowej drodze (i nie tylko im), proponuję lekturę refleksji nauczycieli, którzy spotkania z komisjami mają już za sobą…
@ Dziś miałam rozmowę kwalifikacyjną. Będę miała wyłącznie miłe wspomnienia. Najpierw omówiłam zadania opiekuna stażu i praktyk studenckich. Dostałam takie pytania:
- Które szkolenie w największym stopniu wzbogaciło mój warsztat pracy?
- W jaki sposób wdrażam uczniów do bezpiecznego korzystania z internetu?
- Problem: po dziecko zgłasza się osoba, która nie została upoważniona przez rodziców. Co robię?
- Jakie mam plany i cele dalszej pracy?
Moje refleksje po: jeśli ktoś ma dobrze napisaną teczkę i dużo działań, nie musi się o nic martwić. Ja na wejściu usłyszałam od przewodniczącej, że po przeanalizowaniu mojej teczki nie ma żadnych wątpliwości, że powinnam uzyskać stopień awansu nauczyciela dyplomowanego.
(…)
Beata Rechnio-Kołodziej
Ekspert z listy MEN
Cały tekst – tylko w Głosie (nr 20-21, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 20-21/2020:
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (9): I – Informacja zwrotna
- Pełnym głosem. Dyrektorski horror
- Felieton. Niebezpieczna rodzina
- MEN dopuściło otwieranie przedszkoli. Samorządy, rodzice i nauczyciele boją się zakażeń
- Cięcia godzin, łączenie klas, skłócanie pracowników. Co się dzieje w szkołach?
- Szokujące wyniki ankiety ZNP. Dyrektorzy pozbawiają nauczycieli części wynagrodzenia. Związek interweniuje
- Pokazujemy, że Związek jest i działa, także w czasie pandemii, dzięki nowoczesnym narzędziom informatycznym
- Nie można oszczędzać, naruszając prawa uczniów nauczycieli
- Nie ma zgody ZNP na to, żeby łatać dziurę budżetową kosztem edukacji
- Minister nie zmieni rozporządzeniem przepisów Karty Nauczyciela
- Ankieta redakcyjna. Czas zdalnego nauczania i co dalej? Jaka będzie polska szkoła „po”…
- Otwarcie przedszkoli. Tutaj nie ma dobrych rad, można tylko zalecać maksymalną ostrożność. Zakażeń się nie uniknie
- Burmistrz Włodawy o otwarciu przedszkoli: rodzice nie zostawiliby na nas suchej nitki, gdyby coś poszło nie tak
- Sonda Głosu
- 99 lat temu urodził się Jan Bytnar. Jego rodzice byli nauczycielami, zasłużonymi działaczami Związku
- MEN: Nauczyciel ma prawo do wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe
- Nauka o życiu jest „czułym narratorem” wśród przedmiotów szkolnych
- Felieton. Pomysł na urodziny
- Bądźcie, drodzy nauczyciele, dumni ze swoich uczniów, chwalcie się nimi!
- Dyrektor przedszkola: mam nadzieję, że nie będziemy uczestnikami eksperymentu
- Pożegnania maturzystów i nauka w cieniu pandemii. Jak to robią w Toruniu?
- My, nauczyciele przedszkoli, mamy poczucie, że traktuje się nas jak mięso armatnie
- Czasowe zawieszenie funkcjonowania MOW byłoby sprzeczne z prawem – uważa resort edukacji
- Refleksje. Asertywność w zawodzie nauczyciela – dlaczego jest tak ważna?
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (10)
- Awans zawodowy. Nie ulegaj mitom awansowym, czytaj Głos…
- Mamy drużyny uczniów i dorosłych, a nawet zespół duchownych oraz taki, w którym grają nasi lokalni ministrowie
- Casus. Konsekwencje zmniejszenia pensum
- Pytania do eksperta. Urlop wypoczynkowy po rodzicielskim