W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?


Żeby skutecznie radzić sobie z nudą, trzeba przede wszystkim konstruktywnie podejść do problemu. Jakie to podejście i jak możemy go nauczyć dzieci i młodzież?

Ostatnio przyglądaliśmy się temu, czym jest nuda, jakie są jej typy oraz jakie każdy z tych typów wywołuje konsekwencje dla naszego nastroju, działania, samorozwoju czy zdolności uczenia się („Kiedy dzieci się nudzą…”, GN nr 16-17 z 15-22 kwietnia br.). Przekonaliśmy się, że nuda może mieć pożądane, ale i bardzo niekorzystne skutki, które zależą od łącznego działania różnych czynników zewnętrznych i wewnętrznych (temperamentu, osobowości, nastawienia wobec nudy czy wyuczonych strategii radzenia sobie z emocjami). Teraz zastanowimy się nad tym, jak wyposażyć naszych podopiecznych w umiejętność konstruktywnego podejścia do nudy, by możliwe było wykorzystanie jej potencjału i zminimalizowanie niekorzystnych następstw.

 



(…)

 

Magdalena Goetz

psycholożka

 

Więcej – GN nr 20-21 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 20-21/2020:
Opis całego numeru: Nr 20-21/13-20 maja 2020
Wydanie elektroniczne Głosu Nauczycielskiego można czytać na stronie ewydanie.glos.pl lub w aplikacji mobilnej na smartfon i tablet "Publico24 Newsstand" (dział "Wydarzenia i Opinie"), którą można pobrać tutaj: