Z Januszem Bębnem, dyrektorem Technikum nr 3 w Łodzi, rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Zakończył się pierwszy etap naboru do szkoły. Jest Pan zadowolony?
– Tylko 78 na 160 miejsc zostało zadeklarowanych w pierwszej preferencji przez uczniów. Nigdy tak słabo nie było. Nikt w niczym się nie orientuje. Rodzice i uczniowie nie wiedzą, co jest potrzebne, jak się logować itp. Nic. Kompletnie nic. Terminów też nie znają.
Obłożenie połowy miejsc w pierwszej preferencji jest wynikiem braku orientacji uczniów oraz ich rodziców w nowym systemie rejestracji internetowej?
– Słaby jest przepływ informacji z góry do szkół podstawowych. Uważam, że kurator oświaty powinien lepiej się spisać, przecież jest prawą ręką ministra edukacji w terenie. Zresztą minister też się nie spisał, bo albo nie mówi wcale, albo mówi chaotycznie. W ostatniej chwili wyznaczyli terminy składania dokumentów, a ludzie to odczytali, że mają czas. To znaczy, że nie do 10 lipca, a do 4 sierpnia. Ja w ogóle tego wszystkiego nie rozumiem, dlatego w piątek (10 lipca – red.) wybrałem się do Kuratorium Oświaty w Łodzi.
(…)
Cała rozmowa – tylko w Głosie (nr 29-30, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 29-30/2020:
- Pełnym głosem Teraz edukacja!?
- Felieton. Lustro
- Urlopy i praca w przedszkolach w wakacje. ZNP przypomina o uprawnieniach nauczycieli
- Po interwencjach Związku MEN poprawia Kartę. Drakońskie przepisy dyscyplinarne przejdą do historii?
- Dla Głosu: Europa potrzebuje rewolucji w dziedzinie umiejętności
- Eksperci OECD poddają pod rozwagę rządzącym: inwestycje zamiast cięć!
- Wywiad tygodnia. Trzeba ludziom uzmysłowić, że obrażanie nauczycieli to obrażanie państwa, nas wszystkich
- Prezydent chce dać rodzicom prawo głosu. W rzeczywistości to prawo będzie fikcją
- Zdalna edukacja. To, że uczniowie są zalogowani, nie oznacza, że się uczą
- Raport Głosu. Jaka może być skala zwolnień nauczycieli we wrześniu?
- Prezydent Kołobrzegu: szykujemy się do nauczania hybrydowego
- Nauczyciele i uczniowie przyznają w badaniu: Nie chcemy zdalnej edukacji!
- MEN chce zmienić prawo oświatowe – co nowego proponuje resort?
- Felieton. Gdy ludzie się złoszczą
- O klimacie, zdrowiu i finansach na lekcjach wychowawczych
- O klimacie, zdrowiu i finansach na lekcjach wychowawczych
- Oświata w czasach pandemii. Urzędnik w gabinecie, nauczyciel na pierwszej linii
- Fałszywe informacje… Tak 90 lat temu atakowano Związek
- NIK alarmuje: W szkołach brakuje specjalistów do pracy z uczniami z autyzmem lub zespołem Aspergera
- Nie można szkołom odbierać możliwości kształtowania młodych pokoleń, poszukiwania własnej drogi
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (14)
- Awans zawodowy. Zadbaj o dokumentację awansową
- Zgłoszenie zamiaru organizacji wypoczynku – krok po kroku
- Awans zawodowy. Przygotuj się do spotkania z komisją
- Nasz Patronat. Zakończyła się I edycja ogólnopolskiego projektu „Eko-Szkoła”
- Casus. Zmiana warunków umowy lub wypowiedzenie a realna weryfikacja zatrudnienia we wrześniu
- Pytania do eksperta. Wymiar urlopu wypoczynkowego