Początek wakacji to czas podsumowań całego roku szkolnego, podsumowania pracy uczniów i nauczycieli, a także sukcesów placówki. A więc podsumujmy również I edycję ogólnopolskiego projektu „Eko-Szkoła”
„Eko-Szkoła” to ogólnopolski projekt edukacyjny dla szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych, którego I edycja była realizowana przez cały rok szkolny 2019/2020. Powstał po to, by stworzyć sieć współpracujących ze sobą placówek, które będą dzielić się pomysłami i kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.
Główne cele projektu „Eko-Szkoła” to m.in.:
>> nadanie problemowi degradacji środowiska właściwej rangi w odbiorze społecznym oraz wywołanie dyskusji na temat jej skutków dla przyszłych pokoleń;
>> poszerzanie wiedzy uczniów/przedszkolaków o tematy z zakresu ekologii i ochrony środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem konsekwencji degradacji środowiska dla życia i zdrowia organizmów, które w nim występują;
>> pobudzanie uczniów do aktywnego działania na rzecz środowiska, dzięki udziałowi w akcjach, imprezach i innych działaniach proekologicznych;
>> kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, aby poprzez zmiany własnych nawyków przeciwdziałać degradacji środowiska w przestrzeni lokalnej, w kraju, a także na świecie.
(…)
Joanna Gadomska,
– nauczycielka biologii, autorka ogólnopolskiego projektu „Eko-Szkoła”, Nominowana do tytułu Nauczyciel Roku 2018
Cały tekst – GN nr 29-30 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 29-30/2020:
- Pełnym głosem Teraz edukacja!?
- Felieton. Lustro
- Urlopy i praca w przedszkolach w wakacje. ZNP przypomina o uprawnieniach nauczycieli
- Po interwencjach Związku MEN poprawia Kartę. Drakońskie przepisy dyscyplinarne przejdą do historii?
- Dla Głosu: Europa potrzebuje rewolucji w dziedzinie umiejętności
- Eksperci OECD poddają pod rozwagę rządzącym: inwestycje zamiast cięć!
- Wywiad tygodnia. Trzeba ludziom uzmysłowić, że obrażanie nauczycieli to obrażanie państwa, nas wszystkich
- Prezydent chce dać rodzicom prawo głosu. W rzeczywistości to prawo będzie fikcją
- Zdalna edukacja. To, że uczniowie są zalogowani, nie oznacza, że się uczą
- Raport Głosu. Jaka może być skala zwolnień nauczycieli we wrześniu?
- Prezydent Kołobrzegu: szykujemy się do nauczania hybrydowego
- Nauczyciele i uczniowie przyznają w badaniu: Nie chcemy zdalnej edukacji!
- MEN chce zmienić prawo oświatowe – co nowego proponuje resort?
- Felieton. Gdy ludzie się złoszczą
- O klimacie, zdrowiu i finansach na lekcjach wychowawczych
- O klimacie, zdrowiu i finansach na lekcjach wychowawczych
- Oświata w czasach pandemii. Urzędnik w gabinecie, nauczyciel na pierwszej linii
- Fałszywe informacje… Tak 90 lat temu atakowano Związek
- NIK alarmuje: W szkołach brakuje specjalistów do pracy z uczniami z autyzmem lub zespołem Aspergera
- Dyrektor szkoły o naborze: nigdy tak słabo nie było!
- Nie można szkołom odbierać możliwości kształtowania młodych pokoleń, poszukiwania własnej drogi
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (14)
- Awans zawodowy. Zadbaj o dokumentację awansową
- Zgłoszenie zamiaru organizacji wypoczynku – krok po kroku
- Awans zawodowy. Przygotuj się do spotkania z komisją
- Casus. Zmiana warunków umowy lub wypowiedzenie a realna weryfikacja zatrudnienia we wrześniu
- Pytania do eksperta. Wymiar urlopu wypoczynkowego