Prawie 80 proc. nauczycieli korzystało w okresie zdalnej edukacji z prywatnego sprzętu i internetu. Duża część pedagogów nie wierzy w skuteczność edukacji online i nie chce do niej wracać
Tak wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów z Uniwersytetu Warszawskiego. Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller i Małgorzata Sieńczewska z Wydziału Pedagogicznego UW są autorkami obszernego raportu „Edukacja zdalna w czasach COVID-19” stworzonego na podstawie badania przeprowadzonego na próbie prawie 3 tys. nauczycieli i ponad 1,2 tys. uczniów.
Badaczki postanowiły sprawdzić sposób kształcenia milionów polskich uczniów w okresie pandemii i lockdownu. Przypomnijmy – w połowie marca br. rząd podjął decyzję o zamknięciu szkół, które przeszły na edukację zdalną. Wszystko odbyło się w ekspresowym tempie, a organizację całego zadania zrzucono na barki dyrektorów i nauczycieli, bez zapewnienia im wsparcia i pomocy.
(…)
Piotr Skura
Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Głos! (nr 29-30, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 29-30/2020:
- Pełnym głosem Teraz edukacja!?
- Felieton. Lustro
- Urlopy i praca w przedszkolach w wakacje. ZNP przypomina o uprawnieniach nauczycieli
- Po interwencjach Związku MEN poprawia Kartę. Drakońskie przepisy dyscyplinarne przejdą do historii?
- Dla Głosu: Europa potrzebuje rewolucji w dziedzinie umiejętności
- Eksperci OECD poddają pod rozwagę rządzącym: inwestycje zamiast cięć!
- Wywiad tygodnia. Trzeba ludziom uzmysłowić, że obrażanie nauczycieli to obrażanie państwa, nas wszystkich
- Prezydent chce dać rodzicom prawo głosu. W rzeczywistości to prawo będzie fikcją
- Zdalna edukacja. To, że uczniowie są zalogowani, nie oznacza, że się uczą
- Raport Głosu. Jaka może być skala zwolnień nauczycieli we wrześniu?
- Prezydent Kołobrzegu: szykujemy się do nauczania hybrydowego
- MEN chce zmienić prawo oświatowe – co nowego proponuje resort?
- Felieton. Gdy ludzie się złoszczą
- O klimacie, zdrowiu i finansach na lekcjach wychowawczych
- O klimacie, zdrowiu i finansach na lekcjach wychowawczych
- Oświata w czasach pandemii. Urzędnik w gabinecie, nauczyciel na pierwszej linii
- Fałszywe informacje… Tak 90 lat temu atakowano Związek
- Dyrektor szkoły o naborze: nigdy tak słabo nie było!
- NIK alarmuje: W szkołach brakuje specjalistów do pracy z uczniami z autyzmem lub zespołem Aspergera
- Nie można szkołom odbierać możliwości kształtowania młodych pokoleń, poszukiwania własnej drogi
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (14)
- Awans zawodowy. Zadbaj o dokumentację awansową
- Zgłoszenie zamiaru organizacji wypoczynku – krok po kroku
- Awans zawodowy. Przygotuj się do spotkania z komisją
- Nasz Patronat. Zakończyła się I edycja ogólnopolskiego projektu „Eko-Szkoła”
- Casus. Zmiana warunków umowy lub wypowiedzenie a realna weryfikacja zatrudnienia we wrześniu
- Pytania do eksperta. Wymiar urlopu wypoczynkowego