Nauczyciele i uczniowie przyznają w badaniu: Nie chcemy zdalnej edukacji!


Prawie 80 proc. nauczycieli korzystało w okresie zdalnej edukacji z prywatnego sprzętu i internetu. Duża część pedagogów nie wierzy w skuteczność edukacji online i nie chce do niej wracać

Tak wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów z Uniwersytetu Warszawskiego. Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller i Małgorzata Sieńczewska z Wydziału Pedagogicznego UW są autorkami obszernego raportu „Edukacja zdalna w czasach COVID-19” stworzonego na podstawie badania przeprowadzonego na próbie prawie 3 tys. nauczycieli i ponad 1,2 tys. uczniów.

Badaczki postanowiły sprawdzić sposób kształcenia milionów polskich uczniów w okresie pandemii i lockdownu. Przypomnijmy – w połowie marca br. rząd podjął decyzję o zamknięciu szkół, które przeszły na edukację zdalną. Wszystko odbyło się w ekspresowym tempie, a organizację całego zadania zrzucono na barki dyrektorów i nauczycieli, bez zapewnienia im wsparcia i pomocy.



(…)

 

Piotr Skura

 

Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Głos! (nr 29-30, e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 29-30/2020: