Po zmianach w rozporządzeniu MEN z 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, od 29 czerwca br. przestały obowiązywać przepisy zobowiązujące przedszkola oraz oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych do kształcenia zdalnego.
„W związku z tym od dnia 29 czerwca 2020 r. przedszkola działają tak jak przed ograniczeniem ich funkcjonowania w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego, a następnie stanu epidemii” – podkreślił Związek w opinii prawnej.
Przedszkola wprawdzie pracują cały rok szkolny, ale z wyjątkiem przerw (m.in. w wakacje) ustalanych przez organ prowadzący we współpracy z dyrekcją przedszkola i radą przedszkola. Zgodnie z tym samorządy mogą w lipcu i sierpniu wyznaczyć placówki do pełnienia wakacyjnych dyżurów.
(…)
PS
Więcej – GN nr 29-30 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 29-30/2020:
- Pełnym głosem Teraz edukacja!?
- Felieton. Lustro
- Po interwencjach Związku MEN poprawia Kartę. Drakońskie przepisy dyscyplinarne przejdą do historii?
- Dla Głosu: Europa potrzebuje rewolucji w dziedzinie umiejętności
- Eksperci OECD poddają pod rozwagę rządzącym: inwestycje zamiast cięć!
- Wywiad tygodnia. Trzeba ludziom uzmysłowić, że obrażanie nauczycieli to obrażanie państwa, nas wszystkich
- Prezydent chce dać rodzicom prawo głosu. W rzeczywistości to prawo będzie fikcją
- Zdalna edukacja. To, że uczniowie są zalogowani, nie oznacza, że się uczą
- Raport Głosu. Jaka może być skala zwolnień nauczycieli we wrześniu?
- Prezydent Kołobrzegu: szykujemy się do nauczania hybrydowego
- Nauczyciele i uczniowie przyznają w badaniu: Nie chcemy zdalnej edukacji!
- MEN chce zmienić prawo oświatowe – co nowego proponuje resort?
- Felieton. Gdy ludzie się złoszczą
- O klimacie, zdrowiu i finansach na lekcjach wychowawczych
- O klimacie, zdrowiu i finansach na lekcjach wychowawczych
- Oświata w czasach pandemii. Urzędnik w gabinecie, nauczyciel na pierwszej linii
- Fałszywe informacje… Tak 90 lat temu atakowano Związek
- NIK alarmuje: W szkołach brakuje specjalistów do pracy z uczniami z autyzmem lub zespołem Aspergera
- Dyrektor szkoły o naborze: nigdy tak słabo nie było!
- Nie można szkołom odbierać możliwości kształtowania młodych pokoleń, poszukiwania własnej drogi
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (14)
- Awans zawodowy. Zadbaj o dokumentację awansową
- Zgłoszenie zamiaru organizacji wypoczynku – krok po kroku
- Awans zawodowy. Przygotuj się do spotkania z komisją
- Nasz Patronat. Zakończyła się I edycja ogólnopolskiego projektu „Eko-Szkoła”
- Casus. Zmiana warunków umowy lub wypowiedzenie a realna weryfikacja zatrudnienia we wrześniu
- Pytania do eksperta. Wymiar urlopu wypoczynkowego