Osobista rozmowa z urzędnikiem to rzecz praktycznie niemożliwa. A przecież nie wszystko da się wyjaśnić zdalnie – skarżą się toruńscy nauczyciele. Wtórują im dyrektorzy skazani na e-maile, skrzynki podawcze oraz telefony
Po sygnałach od toruńskich nauczycieli i dyrektorów skarżących się na utrudniony kontakt z urzędnikami od oświaty postanowiliśmy zapytać w kuratorium i w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Torunia, jak w czasach pandemii realizowany jest nadzór nad placówkami oświatowymi w mieście.
Ale najpierw oddajmy głos nauczycielom. Z oczywistych względów nasi rozmówcy wolą pozostać anonimowi. Jak mówią, po co się narażać…
– Nam nakazano pracę na pierwszej linii frontu, a wizytatorzy i magistraccy urzędnicy siedzą w gabinetach. Kontaktować możemy się tylko przez e-maile, telefony i SMS-y. W wydziale edukacji postawiono skrzynkę podawczą, gdzie wrzucaliśmy pisma. Pewnego dnia jednak zginęła. Nie było nawet gdzie zostawić dokumentów – opowiada dyrektorka jednej z toruńskich podstawówek. – W mojej szkole na egzaminie ósmoklasisty nie było żadnego przedstawiciela kuratorium, choć wcześniej zawsze przychodzili w roli obserwatorów. Wydaje mi się to głęboko niemoralne, że my od maja pracujemy z dziećmi, a oni zamknęli się w swoich urzędach niczym w twierdzach
(…)
Justyna Wojciechowska-Narloch
Więcej – tylko w Głosie (nr 29-30, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 29-30/2020:
- Pełnym głosem Teraz edukacja!?
- Felieton. Lustro
- Urlopy i praca w przedszkolach w wakacje. ZNP przypomina o uprawnieniach nauczycieli
- Po interwencjach Związku MEN poprawia Kartę. Drakońskie przepisy dyscyplinarne przejdą do historii?
- Dla Głosu: Europa potrzebuje rewolucji w dziedzinie umiejętności
- Eksperci OECD poddają pod rozwagę rządzącym: inwestycje zamiast cięć!
- Wywiad tygodnia. Trzeba ludziom uzmysłowić, że obrażanie nauczycieli to obrażanie państwa, nas wszystkich
- Prezydent chce dać rodzicom prawo głosu. W rzeczywistości to prawo będzie fikcją
- Zdalna edukacja. To, że uczniowie są zalogowani, nie oznacza, że się uczą
- Raport Głosu. Jaka może być skala zwolnień nauczycieli we wrześniu?
- Prezydent Kołobrzegu: szykujemy się do nauczania hybrydowego
- Nauczyciele i uczniowie przyznają w badaniu: Nie chcemy zdalnej edukacji!
- MEN chce zmienić prawo oświatowe – co nowego proponuje resort?
- Felieton. Gdy ludzie się złoszczą
- O klimacie, zdrowiu i finansach na lekcjach wychowawczych
- O klimacie, zdrowiu i finansach na lekcjach wychowawczych
- Fałszywe informacje… Tak 90 lat temu atakowano Związek
- NIK alarmuje: W szkołach brakuje specjalistów do pracy z uczniami z autyzmem lub zespołem Aspergera
- Dyrektor szkoły o naborze: nigdy tak słabo nie było!
- Nie można szkołom odbierać możliwości kształtowania młodych pokoleń, poszukiwania własnej drogi
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (14)
- Awans zawodowy. Zadbaj o dokumentację awansową
- Zgłoszenie zamiaru organizacji wypoczynku – krok po kroku
- Awans zawodowy. Przygotuj się do spotkania z komisją
- Nasz Patronat. Zakończyła się I edycja ogólnopolskiego projektu „Eko-Szkoła”
- Casus. Zmiana warunków umowy lub wypowiedzenie a realna weryfikacja zatrudnienia we wrześniu
- Pytania do eksperta. Wymiar urlopu wypoczynkowego