Inwestycje w edukację powinny być priorytetem każdej ekonomicznej i społecznej strategii na rzecz odbudowy po pandemii koronawirusa. Bez dobrej oświaty państwa nie zapewnią sobie pieniędzy na przetrwanie i rozwój
O tym, jak ważne jest inwestowanie w edukację, przypomnieli w ostatnim czasie eksperci Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).
Michelle Harding jest główną ekspertką od podatków i statystykiem Centrum Polityki Podatkowej i Administracji OECD, a Michael Ward – starszym analitykiem pracującym w OECD przy programie PISA (Programme for International Student Assessment, Programie Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów). Spod ich ręki wyszedł opublikowany niedawno artykuł „Stworzenie >>cnotliwego koła<< między lepszą edukacją a bardziej zrównoważonym systemem podatkowym”.
Autorzy zwrócili w nim uwagę na niezwykle silny wpływ edukacji na rozwój gospodarczy krajów oraz opłacalność inwestycji w oświatę.
Przypomnieli, że wysokiej jakości edukacja dla wszystkich uczniów jest jednym z celów Agendy na rzecz Zrównoważonego Rozwoju przyjętej przez ONZ w 2015 r. Edukacja wpływa pozytywnie na kondycję zdrowotną obywateli, wyposaża ich w kompetencje niezbędne do zdobycia dobrego miejsca pracy, zapewnia wiedzę i umiejętności przydatne do radzenia sobie ze zmianami klimatu oraz pomaga budować nowoczesne i rządzące się pokojowymi zasadami społeczeństwa.
Edukacja pomaga też zmniejszyć nierówności społeczne.
(…)
Piotr Skura
Cały tekst – GN nr 29-30 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 29-30/2020:
- Pełnym głosem Teraz edukacja!?
- Felieton. Lustro
- Urlopy i praca w przedszkolach w wakacje. ZNP przypomina o uprawnieniach nauczycieli
- Po interwencjach Związku MEN poprawia Kartę. Drakońskie przepisy dyscyplinarne przejdą do historii?
- Dla Głosu: Europa potrzebuje rewolucji w dziedzinie umiejętności
- Wywiad tygodnia. Trzeba ludziom uzmysłowić, że obrażanie nauczycieli to obrażanie państwa, nas wszystkich
- Prezydent chce dać rodzicom prawo głosu. W rzeczywistości to prawo będzie fikcją
- Zdalna edukacja. To, że uczniowie są zalogowani, nie oznacza, że się uczą
- Raport Głosu. Jaka może być skala zwolnień nauczycieli we wrześniu?
- Prezydent Kołobrzegu: szykujemy się do nauczania hybrydowego
- Nauczyciele i uczniowie przyznają w badaniu: Nie chcemy zdalnej edukacji!
- MEN chce zmienić prawo oświatowe – co nowego proponuje resort?
- Felieton. Gdy ludzie się złoszczą
- O klimacie, zdrowiu i finansach na lekcjach wychowawczych
- O klimacie, zdrowiu i finansach na lekcjach wychowawczych
- Oświata w czasach pandemii. Urzędnik w gabinecie, nauczyciel na pierwszej linii
- Fałszywe informacje… Tak 90 lat temu atakowano Związek
- NIK alarmuje: W szkołach brakuje specjalistów do pracy z uczniami z autyzmem lub zespołem Aspergera
- Dyrektor szkoły o naborze: nigdy tak słabo nie było!
- Nie można szkołom odbierać możliwości kształtowania młodych pokoleń, poszukiwania własnej drogi
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (14)
- Awans zawodowy. Zadbaj o dokumentację awansową
- Zgłoszenie zamiaru organizacji wypoczynku – krok po kroku
- Awans zawodowy. Przygotuj się do spotkania z komisją
- Nasz Patronat. Zakończyła się I edycja ogólnopolskiego projektu „Eko-Szkoła”
- Casus. Zmiana warunków umowy lub wypowiedzenie a realna weryfikacja zatrudnienia we wrześniu
- Pytania do eksperta. Wymiar urlopu wypoczynkowego