My, nauczyciele emeryci, nie poddajemy się tak łatwo. Tu zacytuję fragment piosenki Wojciecha Młynarskiego: „Jeszcze w zielone gramy, jeszcze nie umieramy./ Jeszcze się spełnią nasze piękne dni, marzenia, plany”.
Koronawirus odcisnął piętno na każdym aspekcie codzienności. Pewne czynności, błahe a pozorne, stały się niemożliwe. Trudno było uwierzyć i tak jest nadal, w to wszystko, co działo się i nadal dzieje. Wszyscy walczymy z groźnym i niewidocznym wrogiem.
Jak my, nauczyciele emeryci, odnaleźliśmy się w tej sytuacji? Wydaje się, że przez lata pracy, często w bardzo trudnych warunkach, byliśmy „zaprawieni” w rozwiązywaniu różnych problemów. Musieliśmy być silni i tacy powinni być nasi młodsi koledzy. To naszym obowiązkiem było podanie pomocnej dłoni wychowankom, ochrona ich, rozładowywanie frustracji i lęków. Myślę, że nasi emeryci, mimo wszystkich utrudnień i kłopotów, odnajdowali się w tej dziwnej, przerastającej wyobrażenie sytuacji.
(…)
Stanisława Margańska
Więcej – GN nr 3-4 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 3-4/2021:
- Pełnym głosem. Zaklinanie pandemii
- Felieton. Depresja ministra
- Spotkanie Związku z Michałem Dworczykiem. Mimo kłopotów pojawiła się nadzieja
- Wywiad tygodnia. Przeszedłem COVID-19, muszę więc odczekać jakiś czas, ale tak – zaszczepię się, bo wiem, że to konieczne
- Decyzja MEiN: Edukacja zdalna na razie do 31 stycznia br. A co potem? Nie wiadomo
- Testy na koronawirusa w oświacie. Wykryto ponad 2,5 tys. zakażonych
- Otwieranie szkół bez zaszczepienia nauczycieli jest ryzykowne
- Senat za podwyżkami dla nauczycieli. ZNP apeluje do posłów o poparcie poprawki do budżetu na 2021 r.
- Tylko u nas. Egzaminy zawodowej i… chińska wpadka
- Felieton. Inflacja nadchodzi. Śpieszmy się
- Ważna jest świadomość swoich potrzeb, podejmowanie działań budujących równowagę w życiu
- GUS policzył placówki, uczniów i nauczycieli
- Czy można wykształcić w czasach pandemii dobrego geodetę, kucharza czy mechanika?
- Pierwsze spotkania poświęcimy na integrację. Chodzi o to, żeby dzieci nauczyły się ponownie być ze sobą
- Nowy przedmiot w szkołach już w 2022 r. Rząd stawia na profilaktykę
- Dyrektor szkoły: Uczymy się żyć z koronawirusem
- Najnowszy rocznik Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego
- Nauka jest ciekawa. Konkurs Konstruktorzy Marzeń 2021
- Wsparcie dla nauczycieli powinno płynąć od samego ministra
- Petycja w sprawie szczepień nauczycieli: odzewu na razie nie było
- Zdalne nauczanie dało nam w kość
- Język polski. Zalety i wady zmian w procedurach maturalnych 2020/2021
- Szkolne podróże w czasach COVID-19
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (1)
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- Tydzień Języka Ojczystego w szkole ponadpodstawowej
- Casus. Ustalanie i finansowanie godzin zajęć ponad pensum
- Pytania do eksperta. Okres zasiłkowy