Projekt „Fresh Eyes: Your World Through Our Lens” przekracza granice, pokonuje przeszkody i poszerza horyzonty uczniów szkół podstawowych i średnich oraz inspiruje nauczycieli do sięgania po ambitne cele
Początek podróży: Poznań, Spark Academy Szkoła Podstawowa i Liceum Ogólnokształcące. Zatrzymujemy się w szkołach w następujących miejscach: Dolna Saksonia (Niemcy), Bobadela (Portugalia), Moskwa (Rosja), Katmandu (Nepal). Ostatni przystanek: Rybnik, Społeczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jerzego Kukuczki.
„Fresh Eyes: Your World Through Our Lens” (Świeże spojrzenie: Twój świat w naszym obiektywie) to inspirowany przez metodę Ten Score (patrz – notka) projekt oparty na międzynarodowej współpracy, skupiający ponad 650 uczniów i nauczycieli języka angielskiego z Polski, Niemiec, Portugalii, Rosji i Nepalu. Celem projektu jest stworzenie pouczających,
interaktywnych planów podróży,
skoncentrowanych na człowieku jako części przyrody i jego środowiska. Jest to sześciotygodniowy projekt edukacyjny, obejmujący program szkoły podstawowej i średniej, którego punktem wyjścia jest chęć zachowania dóbr kultury oraz czerpania niezliczonych korzyści płynących z podróży.
(…)
Carolyn Trotman-Grabek
Więcej – GN nr 3-4 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 3-4/2021:
- Pełnym głosem. Zaklinanie pandemii
- Felieton. Depresja ministra
- Spotkanie Związku z Michałem Dworczykiem. Mimo kłopotów pojawiła się nadzieja
- Wywiad tygodnia. Przeszedłem COVID-19, muszę więc odczekać jakiś czas, ale tak – zaszczepię się, bo wiem, że to konieczne
- Decyzja MEiN: Edukacja zdalna na razie do 31 stycznia br. A co potem? Nie wiadomo
- Testy na koronawirusa w oświacie. Wykryto ponad 2,5 tys. zakażonych
- Otwieranie szkół bez zaszczepienia nauczycieli jest ryzykowne
- Senat za podwyżkami dla nauczycieli. ZNP apeluje do posłów o poparcie poprawki do budżetu na 2021 r.
- Tylko u nas. Egzaminy zawodowej i… chińska wpadka
- Felieton. Inflacja nadchodzi. Śpieszmy się
- Ważna jest świadomość swoich potrzeb, podejmowanie działań budujących równowagę w życiu
- GUS policzył placówki, uczniów i nauczycieli
- Czy można wykształcić w czasach pandemii dobrego geodetę, kucharza czy mechanika?
- Pierwsze spotkania poświęcimy na integrację. Chodzi o to, żeby dzieci nauczyły się ponownie być ze sobą
- Nowy przedmiot w szkołach już w 2022 r. Rząd stawia na profilaktykę
- Dyrektor szkoły: Uczymy się żyć z koronawirusem
- Najnowszy rocznik Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego
- Nauka jest ciekawa. Konkurs Konstruktorzy Marzeń 2021
- Wsparcie dla nauczycieli powinno płynąć od samego ministra
- Petycja w sprawie szczepień nauczycieli: odzewu na razie nie było
- Zapiski z czasu pierwszej fali pandemii. Wspomnienia nauczycieli z Oddziałowej SEiR ZNP w Kolbuszowej
- Zdalne nauczanie dało nam w kość
- Język polski. Zalety i wady zmian w procedurach maturalnych 2020/2021
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (1)
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- Tydzień Języka Ojczystego w szkole ponadpodstawowej
- Casus. Ustalanie i finansowanie godzin zajęć ponad pensum
- Pytania do eksperta. Okres zasiłkowy