Od 18 stycznia br. uczniowie klas I-III mają się uczyć stacjonarnie w swoich szkołach. Co ze starszymi uczniami? Przez kolejne dwa tygodnie mają się kształcić zdalnie. Do szkoły w ograniczonym zakresie – na konsultacje – będą mogli wrócić ósmoklasiści i maturzyści.
Poniedziałek 18 stycznia br. to koniec ferii zimowych. Zgodnie z wcześniejszą decyzją rządu uczniowie klas I-III wrócili do stacjonarnej nauki. Na jakich zasadach szkoły i placówki oświatowe mają prowadzić kształcenie od 18 stycznia br.? Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek w nowelizacji specrozporządzenia* przedłużył rozwiązania, które obowiązywały od jesieni do przerwy świątecznej. To oznacza, że dyrektorzy placówek, w których po 18 stycznia br. wśród kadry lub uczniów pojawi się koronawirus, będą potrzebowali zgody sanepidu na wprowadzenie kształcenia zdalnego lub hybrydowego. Dyrektorzy określą też sposób prowadzenia zajęć zdalnych, ich rozliczania, weryfikacji pracy uczniów itp.
(…)
Piotr Skura
Więcej – GN nr 3-4 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 3-4/2021:
- Pełnym głosem. Zaklinanie pandemii
- Felieton. Depresja ministra
- Spotkanie Związku z Michałem Dworczykiem. Mimo kłopotów pojawiła się nadzieja
- Wywiad tygodnia. Przeszedłem COVID-19, muszę więc odczekać jakiś czas, ale tak – zaszczepię się, bo wiem, że to konieczne
- Testy na koronawirusa w oświacie. Wykryto ponad 2,5 tys. zakażonych
- Otwieranie szkół bez zaszczepienia nauczycieli jest ryzykowne
- Senat za podwyżkami dla nauczycieli. ZNP apeluje do posłów o poparcie poprawki do budżetu na 2021 r.
- Tylko u nas. Egzaminy zawodowej i… chińska wpadka
- Felieton. Inflacja nadchodzi. Śpieszmy się
- Ważna jest świadomość swoich potrzeb, podejmowanie działań budujących równowagę w życiu
- GUS policzył placówki, uczniów i nauczycieli
- Czy można wykształcić w czasach pandemii dobrego geodetę, kucharza czy mechanika?
- Pierwsze spotkania poświęcimy na integrację. Chodzi o to, żeby dzieci nauczyły się ponownie być ze sobą
- Nowy przedmiot w szkołach już w 2022 r. Rząd stawia na profilaktykę
- Dyrektor szkoły: Uczymy się żyć z koronawirusem
- Najnowszy rocznik Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego
- Nauka jest ciekawa. Konkurs Konstruktorzy Marzeń 2021
- Wsparcie dla nauczycieli powinno płynąć od samego ministra
- Petycja w sprawie szczepień nauczycieli: odzewu na razie nie było
- Zapiski z czasu pierwszej fali pandemii. Wspomnienia nauczycieli z Oddziałowej SEiR ZNP w Kolbuszowej
- Zdalne nauczanie dało nam w kość
- Język polski. Zalety i wady zmian w procedurach maturalnych 2020/2021
- Szkolne podróże w czasach COVID-19
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (1)
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- Tydzień Języka Ojczystego w szkole ponadpodstawowej
- Casus. Ustalanie i finansowanie godzin zajęć ponad pensum
- Pytania do eksperta. Okres zasiłkowy