Z Dariuszem Misiakiem, dyrektorem Szkoły Podstawowej nr 5 w Zawierciu, rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Nauczyciele klas I-III w Pana szkole wracają w komplecie?
– Kiedy pojawiły się oficjalne informacje, ja do końca nie byłem pewien, czy wszyscy wrócą, jak zorganizują lekcje. Nie kryję, że kwestia przepływu informacji związanych ze statystykami wynikającymi z przebiegu pandemii wśród pracowników oświaty to nie lada problem. Dane na temat zachorowalności na COVID-19 wśród nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi nie są znane. To dość zaskakujące, że od początku pandemii mija 11 miesięcy, a my nadal niewiele wiemy.
Te informacje są utajniane czy też po prostu ich nie ma?
– Sądzę, że nikt ich nie zbiera. Zebranie tych informacji przez urzędników na pewno nie jest niemożliwe. Dla naszego środowiska taka informacja jest istotna. Wiąże się z określeniem ryzyka zawodowego. Przecież nasza grupa zawodowa ma w swojej pracy szeroką styczność z ludźmi. Nie tylko z uczniami i ich rodzinami. Na zakażenie narażeni są nie tylko nauczyciele, ale też pracownicy obsługi, którzy na co dzień zajmują się kwestiami sanitarnymi.
(…)
Cała rozmowa – GN nr 3-4 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 3-4/2021:
- Pełnym głosem. Zaklinanie pandemii
- Felieton. Depresja ministra
- Spotkanie Związku z Michałem Dworczykiem. Mimo kłopotów pojawiła się nadzieja
- Wywiad tygodnia. Przeszedłem COVID-19, muszę więc odczekać jakiś czas, ale tak – zaszczepię się, bo wiem, że to konieczne
- Decyzja MEiN: Edukacja zdalna na razie do 31 stycznia br. A co potem? Nie wiadomo
- Testy na koronawirusa w oświacie. Wykryto ponad 2,5 tys. zakażonych
- Otwieranie szkół bez zaszczepienia nauczycieli jest ryzykowne
- Senat za podwyżkami dla nauczycieli. ZNP apeluje do posłów o poparcie poprawki do budżetu na 2021 r.
- Tylko u nas. Egzaminy zawodowej i… chińska wpadka
- Felieton. Inflacja nadchodzi. Śpieszmy się
- Ważna jest świadomość swoich potrzeb, podejmowanie działań budujących równowagę w życiu
- GUS policzył placówki, uczniów i nauczycieli
- Czy można wykształcić w czasach pandemii dobrego geodetę, kucharza czy mechanika?
- Pierwsze spotkania poświęcimy na integrację. Chodzi o to, żeby dzieci nauczyły się ponownie być ze sobą
- Nowy przedmiot w szkołach już w 2022 r. Rząd stawia na profilaktykę
- Najnowszy rocznik Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego
- Nauka jest ciekawa. Konkurs Konstruktorzy Marzeń 2021
- Wsparcie dla nauczycieli powinno płynąć od samego ministra
- Petycja w sprawie szczepień nauczycieli: odzewu na razie nie było
- Zapiski z czasu pierwszej fali pandemii. Wspomnienia nauczycieli z Oddziałowej SEiR ZNP w Kolbuszowej
- Zdalne nauczanie dało nam w kość
- Język polski. Zalety i wady zmian w procedurach maturalnych 2020/2021
- Szkolne podróże w czasach COVID-19
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (1)
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- Tydzień Języka Ojczystego w szkole ponadpodstawowej
- Casus. Ustalanie i finansowanie godzin zajęć ponad pensum
- Pytania do eksperta. Okres zasiłkowy