Drukarka 3D drukująca z czekolady. Roboty sprzątające szkołę. Rowerowa ładowarka do telefonu. To uczniowskie wynalazki, stworzone w ramach konkursu Konstruktorzy Marzeń. Właśnie rusza jego piąta edycja
Konstruktorzy Marzeń udowadniają, że wyobraźnia nie ma granic, wieku i żadnych innych ograniczeń. Są pełni pasji, nowatorskich pomysłów i mają świadomość, że przyszłość jest w ich rękach. A dłonie mają zwinne! Świadczą o tym ich wynalazki. Zachęcamy nauczycieli do tego, by wraz ze swoją klasą dołączyli do grona konstruktorów. Nie trzeba uczyć fizyki, informatyki czy techniki. Jak pokazują poprzednie edycje konkursu, poloniści i historycy również świetnie sobie radzą z wyzwaniami konstrukcyjnymi. Zespoły uczniowskie i ich opiekunów czeka niezapomniana naukowa przygoda i fundusze na realizację autorskich projektów.
Konstruowanie marzeń
Program Konstruktorzy Marzeń – w ramach którego co roku organizowany jest konkurs – zachęca do kształtowania postaw opartych na indywidualnej aktywności, odpowiedzialności oraz promuje interdyscyplinarne podejście do uczenia się. Zadaniem zespołów uczniowskich i ich opiekunów jest zaprojektowanie rozwiązania, które zniweluje lub ograniczy jakiś problem odkryty w najbliższej okolicy. Inspiracji można szukać w klasie, szkole, na osiedlu, w mieście lub gminie.
(…)
Kamil Wachol
Więcej – GN nr 3-4 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 3-4/2021:
- Pełnym głosem. Zaklinanie pandemii
 - Felieton. Depresja ministra
 - Spotkanie Związku z Michałem Dworczykiem. Mimo kłopotów pojawiła się nadzieja
 - Wywiad tygodnia. Przeszedłem COVID-19, muszę więc odczekać jakiś czas, ale tak – zaszczepię się, bo wiem, że to konieczne
 - Decyzja MEiN: Edukacja zdalna na razie do 31 stycznia br. A co potem? Nie wiadomo
 - Testy na koronawirusa w oświacie. Wykryto ponad 2,5 tys. zakażonych
 - Otwieranie szkół bez zaszczepienia nauczycieli jest ryzykowne
 - Senat za podwyżkami dla nauczycieli. ZNP apeluje do posłów o poparcie poprawki do budżetu na 2021 r.
 - Tylko u nas. Egzaminy zawodowej i… chińska wpadka
 - Felieton. Inflacja nadchodzi. Śpieszmy się
 - Ważna jest świadomość swoich potrzeb, podejmowanie działań budujących równowagę w życiu
 - GUS policzył placówki, uczniów i nauczycieli
 - Czy można wykształcić w czasach pandemii dobrego geodetę, kucharza czy mechanika?
 - Pierwsze spotkania poświęcimy na integrację. Chodzi o to, żeby dzieci nauczyły się ponownie być ze sobą
 - Nowy przedmiot w szkołach już w 2022 r. Rząd stawia na profilaktykę
 - Dyrektor szkoły: Uczymy się żyć z koronawirusem
 - Najnowszy rocznik Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego
 - Wsparcie dla nauczycieli powinno płynąć od samego ministra
 - Petycja w sprawie szczepień nauczycieli: odzewu na razie nie było
 - Zapiski z czasu pierwszej fali pandemii. Wspomnienia nauczycieli z Oddziałowej SEiR ZNP w Kolbuszowej
 - Zdalne nauczanie dało nam w kość
 - Język polski. Zalety i wady zmian w procedurach maturalnych 2020/2021
 - Szkolne podróże w czasach COVID-19
 - Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (1)
 - Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
 - Tydzień Języka Ojczystego w szkole ponadpodstawowej
 - Casus. Ustalanie i finansowanie godzin zajęć ponad pensum
 - Pytania do eksperta. Okres zasiłkowy