Liczba uczniów chodzących na religię maleje. W liceach w 2019 r. co czwarty uczeń nie brał udziału w katolickiej katechezie. Tak wynika z najnowszego raportu Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego (ISKK)
ISKK zaprezentował w grudniu 2020 r. Rocznik statystyczny Kościoła katolickiego w Polsce „Annuarium Statisticum Ecclesiae in Polonia. Dane za 2019 r.”. Znalazły się w nim podstawowe informacje dotyczące Kościoła w tym roku.
Jak poinformował instytut, w roku szkolnym 2019/2020 na lekcje religii w placówkach edukacyjnych uczęszczało 87,6 proc. uczniów. To o 0,4 punktu procentowego mniej niż rok wcześniej.
Co się zmienia?
Najwyższy odsetek uczniów uczęszczających na lekcje religii odnotowano w diecezji pelplińskiej (99,2 proc.), rzeszowskiej (97,9 proc.) i przemyskiej (97,9 proc.), najniższy zaś w diecezji warmińskiej (70,0 proc.), warszawskiej (76,0 proc.) i łódzkiej (76,2 proc.).
W przedszkolach na religię chodziło 84,8 proc. dzieci, a w szkołach podstawowych – 94,1 proc. Na kolejnych etapach edukacji odsetek uczniów uczestniczących w katechezie maleje. W liceach jest to 75,3 proc., w technikach – 76,7 proc., a w szkołach branżowych – 75,8 proc.
(…)
Piotr Skura
Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Głos nauczycielski (nr 3-4, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 3-4/2021:
- Pełnym głosem. Zaklinanie pandemii
- Felieton. Depresja ministra
- Spotkanie Związku z Michałem Dworczykiem. Mimo kłopotów pojawiła się nadzieja
- Wywiad tygodnia. Przeszedłem COVID-19, muszę więc odczekać jakiś czas, ale tak – zaszczepię się, bo wiem, że to konieczne
- Decyzja MEiN: Edukacja zdalna na razie do 31 stycznia br. A co potem? Nie wiadomo
- Testy na koronawirusa w oświacie. Wykryto ponad 2,5 tys. zakażonych
- Otwieranie szkół bez zaszczepienia nauczycieli jest ryzykowne
- Senat za podwyżkami dla nauczycieli. ZNP apeluje do posłów o poparcie poprawki do budżetu na 2021 r.
- Tylko u nas. Egzaminy zawodowej i… chińska wpadka
- Felieton. Inflacja nadchodzi. Śpieszmy się
- Ważna jest świadomość swoich potrzeb, podejmowanie działań budujących równowagę w życiu
- GUS policzył placówki, uczniów i nauczycieli
- Czy można wykształcić w czasach pandemii dobrego geodetę, kucharza czy mechanika?
- Pierwsze spotkania poświęcimy na integrację. Chodzi o to, żeby dzieci nauczyły się ponownie być ze sobą
- Nowy przedmiot w szkołach już w 2022 r. Rząd stawia na profilaktykę
- Dyrektor szkoły: Uczymy się żyć z koronawirusem
- Nauka jest ciekawa. Konkurs Konstruktorzy Marzeń 2021
- Wsparcie dla nauczycieli powinno płynąć od samego ministra
- Petycja w sprawie szczepień nauczycieli: odzewu na razie nie było
- Zapiski z czasu pierwszej fali pandemii. Wspomnienia nauczycieli z Oddziałowej SEiR ZNP w Kolbuszowej
- Zdalne nauczanie dało nam w kość
- Język polski. Zalety i wady zmian w procedurach maturalnych 2020/2021
- Szkolne podróże w czasach COVID-19
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (1)
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- Tydzień Języka Ojczystego w szkole ponadpodstawowej
- Casus. Ustalanie i finansowanie godzin zajęć ponad pensum
- Pytania do eksperta. Okres zasiłkowy