Z Elżbietą Rybą, nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi w Tychach, rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Ile lat pracy w szkole za Panią?
– Prawie 38.
Pandemia zmieniła zawód nauczyciela w pracę wysokiego ryzyka?
– Przyznam, że nie noszę w sobie poczucia ryzyka związanego ze swoją pracą, bo wszyscy jesteśmy w podobnej sytuacji. Tego, co nas spotkało, nie można cofnąć ani zmienić. Nie mam na to wpływu. Oczywiście trzeba się pilnować już 11. miesiąc, żeby się nie zakazić, ciężko nie zachorować. Wiem, że żyjemy w wyjątkowych czasach, ale nie łączę tego wyłącznie z moją pracą. Takie podejście daje mi wewnętrzny spokój.
Czuje Pani zmęczenie?
– Zamieszaniem i niepewnością, na pewno. Pracuję już tyle lat w szkole i znam tę pracę z zupełnie innej strony. Pandemia ma duży wpływ na nasze życie i samopoczucie. Odczuwam to dość silnie.
(…)
Więcej – GN nr 3-4 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 3-4/2021:
- Pełnym głosem. Zaklinanie pandemii
- Felieton. Depresja ministra
- Spotkanie Związku z Michałem Dworczykiem. Mimo kłopotów pojawiła się nadzieja
- Wywiad tygodnia. Przeszedłem COVID-19, muszę więc odczekać jakiś czas, ale tak – zaszczepię się, bo wiem, że to konieczne
- Decyzja MEiN: Edukacja zdalna na razie do 31 stycznia br. A co potem? Nie wiadomo
- Testy na koronawirusa w oświacie. Wykryto ponad 2,5 tys. zakażonych
- Otwieranie szkół bez zaszczepienia nauczycieli jest ryzykowne
- Senat za podwyżkami dla nauczycieli. ZNP apeluje do posłów o poparcie poprawki do budżetu na 2021 r.
- Tylko u nas. Egzaminy zawodowej i… chińska wpadka
- Felieton. Inflacja nadchodzi. Śpieszmy się
- Ważna jest świadomość swoich potrzeb, podejmowanie działań budujących równowagę w życiu
- GUS policzył placówki, uczniów i nauczycieli
- Czy można wykształcić w czasach pandemii dobrego geodetę, kucharza czy mechanika?
- Pierwsze spotkania poświęcimy na integrację. Chodzi o to, żeby dzieci nauczyły się ponownie być ze sobą
- Nowy przedmiot w szkołach już w 2022 r. Rząd stawia na profilaktykę
- Dyrektor szkoły: Uczymy się żyć z koronawirusem
- Najnowszy rocznik Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego
- Nauka jest ciekawa. Konkurs Konstruktorzy Marzeń 2021
- Wsparcie dla nauczycieli powinno płynąć od samego ministra
- Petycja w sprawie szczepień nauczycieli: odzewu na razie nie było
- Zapiski z czasu pierwszej fali pandemii. Wspomnienia nauczycieli z Oddziałowej SEiR ZNP w Kolbuszowej
- Język polski. Zalety i wady zmian w procedurach maturalnych 2020/2021
- Szkolne podróże w czasach COVID-19
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (1)
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- Tydzień Języka Ojczystego w szkole ponadpodstawowej
- Casus. Ustalanie i finansowanie godzin zajęć ponad pensum
- Pytania do eksperta. Okres zasiłkowy