Ponad 2,5 tys. nauczycieli i pracowników oświaty zakażonych koronawirusem – takie są wyniki akcji testowania w całym kraju nauczycieli klas I-III oraz pracowników szkolnej administracji i obsługi
Testy miały umożliwić bezpieczny powrót najmłodszych uczniów do szkół, ale cała operacja jest oceniana przez wielu nauczycieli oraz ekspertów jako niewystarczająca. Według ZNP nauczyciele, u których testy wykazały wynik negatywny, powinni zostać zaszczepieni przeciwko koronawirusowi.
– Testy są potrzebne, aby ci, którzy mają ewentualnie wykrytego koronawirusa, nie wrócili do szkół i nie zarażali innych. To po to, by ewentualny powrót do nauki stacjonarnej był bezpieczny – tak minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek uzasadniał pomysł testowania nauczycieli oraz pracowników oświaty.
Ministerstwo edukacji podsumowało efekty badania. W ciągu pięciu dni, tj. między 11 a 15 stycznia br., wymazy pobrano od 136 tys. osób. W ostatni weekend ferii wyniki otrzymało 134 tys. z nich. – Pozytywny test na obecność koronawirusa dotyczył 2591 osób, tj. 2 proc. wszystkich wyników badań – poinformowała Anna Ostrowska, rzeczniczka Ministerstwa Edukacji i Nauki.
(…)
Piotr Skura
Więcej – GN nr 3-4 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 3-4/2021:
- Pełnym głosem. Zaklinanie pandemii
- Felieton. Depresja ministra
- Spotkanie Związku z Michałem Dworczykiem. Mimo kłopotów pojawiła się nadzieja
- Wywiad tygodnia. Przeszedłem COVID-19, muszę więc odczekać jakiś czas, ale tak – zaszczepię się, bo wiem, że to konieczne
- Decyzja MEiN: Edukacja zdalna na razie do 31 stycznia br. A co potem? Nie wiadomo
- Otwieranie szkół bez zaszczepienia nauczycieli jest ryzykowne
- Senat za podwyżkami dla nauczycieli. ZNP apeluje do posłów o poparcie poprawki do budżetu na 2021 r.
- Tylko u nas. Egzaminy zawodowej i… chińska wpadka
- Felieton. Inflacja nadchodzi. Śpieszmy się
- Ważna jest świadomość swoich potrzeb, podejmowanie działań budujących równowagę w życiu
- GUS policzył placówki, uczniów i nauczycieli
- Czy można wykształcić w czasach pandemii dobrego geodetę, kucharza czy mechanika?
- Pierwsze spotkania poświęcimy na integrację. Chodzi o to, żeby dzieci nauczyły się ponownie być ze sobą
- Nowy przedmiot w szkołach już w 2022 r. Rząd stawia na profilaktykę
- Dyrektor szkoły: Uczymy się żyć z koronawirusem
- Najnowszy rocznik Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego
- Nauka jest ciekawa. Konkurs Konstruktorzy Marzeń 2021
- Wsparcie dla nauczycieli powinno płynąć od samego ministra
- Petycja w sprawie szczepień nauczycieli: odzewu na razie nie było
- Zapiski z czasu pierwszej fali pandemii. Wspomnienia nauczycieli z Oddziałowej SEiR ZNP w Kolbuszowej
- Zdalne nauczanie dało nam w kość
- Język polski. Zalety i wady zmian w procedurach maturalnych 2020/2021
- Szkolne podróże w czasach COVID-19
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (1)
- Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
- Tydzień Języka Ojczystego w szkole ponadpodstawowej
- Casus. Ustalanie i finansowanie godzin zajęć ponad pensum
- Pytania do eksperta. Okres zasiłkowy