Z Wojciechem Wasylko, nauczycielem języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 35 w Rybniku, rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Ma Pan kontakt online ze wszystkimi swoimi uczniami?
– Tak. Ze zdecydowaną większością ten kontakt jest regularny. Uczę dzieci z klas V-VI.
Jak to się udało Panu zorganizować?
– W czasie kwarantanny, którą odbywałem, miałem dużo czasu, żeby to sobie przemyśleć i postanowiłem, że nie będę wysyłać materiałów na skrzynki mailowe czy dziennik elektroniczny. Po prostu uczę online za pomocą narzędzi do prowadzenia wideokonferencji.
Dzieci same sobie radzą z tymi programami, aplikacjami, łączami itp.?
– I to jest bardzo ciekawa kwestia. Wrzuciłem małe dzieci na dość głęboką wodę, ale kłopoty z konfiguracją sprzętu pojawiły się w zasadzie tylko na początku. Po pierwszej lekcji wysłałem maila do wszystkich rodziców z prośbą o zgłaszanie problemów technicznych. Dostałem tylko kilka sygnałów, że coś nie działa. Problemy rozwiązałem w trakcie indywidualnych konsultacji technicznych online. Używam narzędzia Zoom. Moi uczniowie na szczęście mają sprzęt w domach. Zawsze jakiś smartfon się znajdzie.
(…)
Cała rozmowa tylko w Głosie (nr 16-17, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 16-17/2020:
- Pełnym Głosem. Wszyscy pytają: co dalej?
- Oburzające! Tak potraktowano w Sejmie inicjatywę obywatelską w sprawie wynagrodzeń nauczycieli
- Felieton. Ciało oszalało
- Szkoły zamknięte do odwołania, egzaminy przełożone, podobnie jak rekrutacja
- Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów. Jak prowadzić lekcje online i chronić się przed cyberprzemocą?
- Nasza propozycja jest korzystna nie tylko dla nauczycieli, ale przede wszystkim dla całej edukacji polskiej
- Epidemia. Rząd zmienia przepisy dyscyplinarne wobec nauczycieli
- Niektóre samorządy ograniczają nauczycielom pensje. Kosztem uczniów
- Znany nam świat odejdzie w niepamięć. Potrzebni będą ludzie wiedzy
- Felieton. Z dziećmi trzeba się dogadać
- Zbrodnia katyńska. 80 lat temu Sowieci zamordowali blisko 22 tys. polskich oficerów, w tym nauczycieli
- Szkoły ponadpodstawowe poradziłyby sobie z rekrutacją bez egzaminów. Sytuacja jest naprawdę wyjątkowa
- Nauczyciele nękani podczas lekcji online. Jak się bronić?
- Prowadzenie lekcji na popularnych komunikatorach może być ryzykowne
- Zdalne nauczanie. Zostaliśmy z tym wszystkim sami, co nie znaczy, że sobie z tym nie radzimy
- Chcemy się dowiedzieć, jak to jest być dzieckiem w czasach pandemii
- Badania krakowskich naukowców: uczniowie preferują zajęcia w szkole
- Odkryć na nowo niezwykłość rzeczy zwyczajnych. To jest świetne motto na dziś
- „Psychopedagogiczne mity 2” – autorzy nie tylko obalają mity, ale uczą krytycznego myślenia
- Szybka adaptacja do nauczania online to ogromny sukces środowiska nauczycielskiego
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (8)
- Chcemy, aby dzieciaki czuły i wiedziały, że my, nauczyciele, jesteśmy dla nich
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Firmy wspierają zdalne kształcenie w czasie epidemii. Jak skorzystać z oferty?
- Awans zawodowy. Jak bez problemu dobiec do mety
- Casus. Praca w czasie stanu nieczynnego
- Pytania do eksperta. Przeniesienie urlopu a treść świadectwa pracy