Likwidacja godzin ponadwymiarowych, dodatkowych zajęć, zapowiedzi cięć w etatach, m.in. w świetlicach i bibliotekach, a także ingerencja w arkusze – to sposoby samorządów na obcinanie pensji w oświacie
W całej Polsce trwa liczenie strat spowodowanych przez obostrzenia związane ze zwalczaniem epidemii koronawirusa. Trwający od ponad miesiąca lockdown (z ang. – zamknięcie) uderzył nie tylko w gospodarkę, w tym w turystykę, hotelarstwo, gastronomię, transport, usługi, ale także w cały sektor publiczny.
Przygotowujące się na kryzys gospodarczy samorządy już dziś zaczynają wprowadzać ograniczenia tam, gdzie mogą, m.in. w oświacie. Często łamiąc obowiązujące prawo i uderzając w najsłabszych – nauczycieli oraz pracowników szkolnej administracji i obsługi. Jak to robią?
Część samorządów wykorzystuje do tego biurokrację. Nauczyciele dowiadują się, że powinni udokumentować wszystkie swoje czynności w ramach zdalnego kształcenia. Od tego może zależeć ich pensja.
(…)
Piotr Skura
Cały tekst – GN nr 16-17 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 16-17/2020:
- Pełnym Głosem. Wszyscy pytają: co dalej?
- Oburzające! Tak potraktowano w Sejmie inicjatywę obywatelską w sprawie wynagrodzeń nauczycieli
- Felieton. Ciało oszalało
- Szkoły zamknięte do odwołania, egzaminy przełożone, podobnie jak rekrutacja
- Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów. Jak prowadzić lekcje online i chronić się przed cyberprzemocą?
- Nasza propozycja jest korzystna nie tylko dla nauczycieli, ale przede wszystkim dla całej edukacji polskiej
- Epidemia. Rząd zmienia przepisy dyscyplinarne wobec nauczycieli
- Znany nam świat odejdzie w niepamięć. Potrzebni będą ludzie wiedzy
- Felieton. Z dziećmi trzeba się dogadać
- Zbrodnia katyńska. 80 lat temu Sowieci zamordowali blisko 22 tys. polskich oficerów, w tym nauczycieli
- Szkoły ponadpodstawowe poradziłyby sobie z rekrutacją bez egzaminów. Sytuacja jest naprawdę wyjątkowa
- Nauczyciele nękani podczas lekcji online. Jak się bronić?
- Nauczyciel po kwarantannie: to było trudne doświadczenie
- Prowadzenie lekcji na popularnych komunikatorach może być ryzykowne
- Zdalne nauczanie. Zostaliśmy z tym wszystkim sami, co nie znaczy, że sobie z tym nie radzimy
- Chcemy się dowiedzieć, jak to jest być dzieckiem w czasach pandemii
- Badania krakowskich naukowców: uczniowie preferują zajęcia w szkole
- Odkryć na nowo niezwykłość rzeczy zwyczajnych. To jest świetne motto na dziś
- „Psychopedagogiczne mity 2” – autorzy nie tylko obalają mity, ale uczą krytycznego myślenia
- Szybka adaptacja do nauczania online to ogromny sukces środowiska nauczycielskiego
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (8)
- Chcemy, aby dzieciaki czuły i wiedziały, że my, nauczyciele, jesteśmy dla nich
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Firmy wspierają zdalne kształcenie w czasie epidemii. Jak skorzystać z oferty?
- Awans zawodowy. Jak bez problemu dobiec do mety
- Casus. Praca w czasie stanu nieczynnego
- Pytania do eksperta. Przeniesienie urlopu a treść świadectwa pracy