W wielu szkołach zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieli szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Na tym polegał Tydzień Uczniowskiej SuperMocy
Realizacja Tygodnia Uczniowskiej SuperMocy (TUS) zaplanowana została na 19-23 października 2020 r. Na szczęście obowiązkowa edukacja zdalna rozpoczęła się tydzień później, więc w większości szkół TUS odbył się stacjonarnie. Niestety, z powodu sytuacji związanej z pandemią koronawirusa w niektórych szkołach odbywał się hybrydowo, a w innych całkowicie zdalnie. Najważniejsze jest to, że się odbył, ku uciesze nauczycieli, ale przede wszystkim ku zadowoleniu uczniów. Prawie jednogłośnie stwierdziliśmy (nauczyciele, którzy współpracowali przy projekcie), że dzięki TUS uczniowie łatwiej poradzą sobie z edukacją zdalną, bo poznali swoje mocne strony i uwierzyli mocno w siebie. I to jest moc tego projektu.
(…)
Joanna Gadomska
Więcej – GN nr 1-2 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 1-2/2021:
- Pełnym głosem. Czy leci z nami pilot?
- Felieton. Co zrobić z niezaszczepionymi?
- Oświata miała być priorytetem. Nie jest… „W I kwartale nie zaszczepimy nauczycieli”
- Ruszyły badania przesiewowe w oświacie. Skorzystają z nich tylko niektórzy
- Lekarz po szczepieniu: Tylko ból w miejscu wkłucia
- Jest decyzja: 18 stycznia br. do szkół wracają klasy I-III
- List ZNP do ministra Michała Dworczyka* w sprawie szczepień: Chcemy rozmawiać o planach rządu
- Felieton. Na lody już nie pójdziemy
- Już nie MEN, ale MEiN. Przemysław Czarnek na czele superresortu
- Nowelizacja KN. Zmiany w tzw. dyscyplinarkach wchodzą w życie 19 stycznia br.
- Uczę innych- dbam o siebie. Najważniejsze jest zrozumienie, że dbanie o siebie jest naszym prawem, a nie przywilejem
- Napiszę coś niepopularnego: nauczyciele powinni być zaszczepieni przed większością pozostałych osób z grupy 1
- Historię Polski staram się opowiedzieć z perspektywy rządzonych, a nie elit
- Lem, Różewicz, Baczyński, pracownicy służby zdrowia… Patroni 2021 r.
- Oświata w czasie pandemii: Malujemy sale, naprawiamy, co się tylko da, i czekamy na powrót najmłodszych dzieci
- Krótki przegląd kadr. Od prawa do lewa i z powrotem
- Zespół ds. COVID-19 przy Prezesie PAN: Szczepienie jest jedynym racjonalnym wyborem
- Epidemiolodzy: Wsłuchajcie się w głos specjalistów, którzy na co dzień zajmują się chorymi na COVID-19
- Felieton. Zaszczepię się
- Zapiski z czasu pierwszej fali pandemii. Wspomnienia emerytowanej nauczycielki*
- Mindfulness: Jak nauczyciele mogliby żyć lepiej, zwłaszcza w dzisiejszych czasach?
- To był fatalny rok dla edukacji. Rok łatania dziur, lania smoły i asfaltu
- O głosie w Głosie. Cykl dla zachrypniętych nauczycieli (3)
- Nie czekajmy na to, co powie minister, spróbujmy poprawić, co się da, nadać edukacji inną formę
- Badacz: Kultura protestu jest w Polsce ciągle żywa
- Awans zawodowy. Kontraktowy przygotowuje się do egzaminu – krok po kroku
- Felieton. Kochamy papierki
- XVI Forum Bibliotekarzy Województwa Śląskiego
- Casus. Choroba a kontynuowanie zatrudnienia
- Pytania do eksperta. Śmierć pracownika